کار المپیک تعطیل نمی شود


کار المپیک تعطیل نمی شود

وزیر ورزش و جوانان گفت : با وجود تعویق یک ساله بازیهای المپیک ، کار فدراسیون ها برای کسب سهمیه و آمادگی تعطیل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره تعویق یک ساله بازیهای المپیک گفت: تقریباً خود را آماده کرده بودیم تا در مرداد امسال در این بازیها شرکت کنیم. در بسیاری از رشته ها سهمیه گرفته بودیم و تعدادی از مسابقات کسب سهمیه را هم پیش رو داشتیم که برای همه آنها برنامه ریزی لازم را کرده بودیم.
وی افزود: باور و تحلیل ما بر این بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در حدود 200 کشور جهان و متوقف ماندن مسابقات انتخابی، المپیک به تعویق می افتد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تعدادی از کشورهای درگیر کرونا هم اعلام کردند که در المپیک شرکت نمی کنند و بعد از آن IOC (کمیته بین المللی المپیک) به تابستان ۱۴۰۰ موکول شد.
سلطانی فر ادامه داد: باید ببینیم مسابقات جهانی در رشته های مختلف که معمولاً در سال المپیک برگزار نمی‌شد، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد تا برای آن هم برنامه‌ریزی کنیم. با فدراسیون‌های مختلف هم صحبت کردیم تا از همین حالا چه آنهایی که کسب سهمیه کرده‌اند و چه آنهایی که باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند، برنامه‌های خود را تنظیم کنند. کار تعطیل نمی شود تا در اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک در هفته سوم فروردین مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: سعی می‌کنیم با برگزاری اردو های مختلف و مسابقات تدارکاتی مناسب پس از عادی شدن شرایط بیماری کرونا در دنیا، حضوری آبرومند و قدرتمندانه در المپیک توکیو داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟