از تعطیلی 4 روزه واحدهای صنفی بازار مظفری تا ماندن مرغ روی دست مرغداران


از تعطیلی 4 روزه واحدهای صنفی بازار مظفری تا ماندن مرغ روی دست مرغداران

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمان، در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا و کاهش ازدحام، واحدهای میوه فروشی بازار مظفری کرمان از 14 تا 18 فروردین ماه جاری تعطیل می شود.

دکتر"محمدجواد فدائی" استاندار کرمان عصر امروز یکشنبه دهم فروردین ماه در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمان در سال ۹۹ با اشاره به نظرات درباره تعطیلی واحدهای صنفی بازار مظفری اظهار کرد: همه تلاش و تصمیمات برای کاهش خطر انتقال کرونا است و باید کاری بکنیم که در این زمینه موثر باشد.

وی افزود: از روز نخست تصمیمات براساس نظرات کارشناسی بوده و اگر نظر کارشناسی تصمیمات را تائید نکند، فایده ای ندارد.

"سینا خسروی" معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه گفت: در راسته بازار مظفری کرمان ۷۵ واحد صنفی میوه فروش، چهار قصابی و سه واحد عرضه کننده مرغ و ماهی فعال است و دلیل اصلی ازدحام در این قسمت از بازار واحدهای میوه فروشی هستند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع سیب درختی و پرتقال شیب عید در شمال استان کرمان عنوان کرد: تا پایان روز گذشته ۷۵ درصد سیب(۵۰۲ تن) و ۵۰ درصد پرتقال(۷۰۹ تن) توزیع شده است ضمن آنکه هم اکنون نیز ۳۱۸ تن پرتقال و ۱۱۳ تن سیب در سردخانه های شمال استان داریم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد در ادامه طرح تنظیم بازار میوه شب عید، هر کیلوگرم سیب و پرتقال سبدی ۵۵۰۰ تومان و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم ۵۸۰۰ تومان به فروش برسد.

براساس این گزارش "عباس سعیدی" رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای بازار مرغ روی ست مرغداران مانده، گفت: از ابتدای بهمن ماه ۹۸ تا اول اسفند ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شمال استان کرمان انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۴۶۸۰ تن گوشت مرغ در این یک ماهه تولید شده که اکنون میزان کشتار نشده نزدیک به ۳۲۶۰ تن گوشت است و باید سریع تر کشتار و توسط پشتیبانی امور دام خریداری و منجمد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به غیرفعال بودن برخی کشتارگاه های در روزهای اخیر تصریح کرد: باید در این زمینه کشتارگاه ها فعالیت کرده و پلاستیک و کارتن موردنیاز برای بسته بندی تامین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06