چرا طالبان لیست هیأت ارگی ها را رد کردند؟


طالبان در مذاکره کردن بسیار آب دیده و پخته گردیده اند و درک آن را دارند که بدانند هیأت ارگی ها، هیأت با صلاحیت نیست و صرف برای وقت کشی تعیین گردیده اند چون ارگی ها با وقت کشی میخواهند بقای خود در قدرت برای جمع آوری ثروت را دنبال...

طالبان در مذاکره کردن بسیار آب دیده و پخته گردیده اند و درک آن را دارند که بدانند هیأت ارگی ها، هیأت با صلاحیت نیست و صرف برای وقت کشی تعیین گردیده اند چون ارگی ها با وقت کشی میخواهند بقای خود در قدرت برای جمع آوری ثروت را دنبال نمایند.

در گذشته ها سران تنظیم ها داوطلبانه رفته با طالبان مذاکره کردند مگر چگونه طالبان حاضر می شوند که اکنون با فرزندان آنها و یا افراد دست چندم آنها بالای آینده نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان مذاکره کنند؟

ارگی هادر چیدن لیست هم چالبازی کرده بودند که با جادادن اکثریت افراد خود و گماشتن منفورترین چهره در رأس هیأت از یک جانب به سران تنظیم ها و اعضای هیأت سخت توهین و تحقیر کرده بودند و از جانب دیگر یک هیأت بی صلاحیت را در مقابل طالبان برای چانه زنی برای هیچ انتخاب کرده بودند که این امر واکنش بسیار منفی را در میان تنظیم ها و اکثریت مردم افغانستان داشت و به جز از ارگی ها و وابستگان کد ۹۱ دیگر هیچ کسی از ترکیب این هیأت راضی نبودند و این امر باعث گردید که طالبان چال ارگی ها را خنثی نمایند.

مذاکره با طالبان را باید افراد قوی که تا جایی بتوانند از تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها نمایندگی کنند به عهده بگیرند در غیر آن مذاکره کردن استانکزی با استانکزی مذاکره برای هیچ است.

حسن علی عدالت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد