کرونا موضوع تکلیف نوروزی دانش آموزان البرز


کرونا موضوع تکلیف نوروزی دانش آموزان البرز

کرج –ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: بیشتر دانش آموزان این استان موضوع کرونا و پیشگیری از آن را به عنوان تکلیف نوروزی انتخاب کرده اند.

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزد: این موضوع در قالب داستان نویسی و انشاء به آن پرداخته می شود .

وی بیان داشت: با توجه به شرایط ویژه به وجود آمده در زمینه شیوع بیماری کرونا، معلمان از طریق فضای مجازی تکالیف شاگردان خود را کنترل و مورد ارزیابی قرار می دهند.

قاسمی تصریح کرد: معلمان به منظور اجرای کیفی این فعالیت فرهنگی ابتدا فایل های آموزشی درمورد داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی برای دانش آموزان ارسال کردند.

وی اضافه کرد: دراین فرآیند آموزشی معلمان از سوژه داستان، داستان نویسی وارکان آن برای دانش آموزان با ذکر مثال مطالب مهم واصلی را ارئه دادند.

وی عنوان کرد: معلمان در انجام این تکلیف از دانش آموزان خواستند پس از مطالعه دقیق فایل های ارسالی یک نمونه کاردرقالب کتابچه ،کتابچه تصویری یا در برگه انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه دانش آموزان امسال عید متفاوتی را نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تجربه کردند، افزود: با توجه به اینکه امسال همه دانش آموزان درمنزل هستند، آموزگاران از این فرصت برای آموزش صحیح و روان داستان نویسی و داستان خوانی استفاده کردند.

وی گفت: به همین دلیل موضوع داستان نویسی دانش آموزان درتکلیف نوروزی امسال با سوژه ماندن درخانه، تجربه ماندن در کنار خانواده ، راه های پیشگیری از ویروس کرونا ، نه به مسافرت و دید و بازدید نوروزی است.

قاسمی تاکید کرد: پیک نوروزی نمی تواند برای دانش آموزان چندان موثر باشد به همین دلیل چند سالی است که درایام نوروز داستان نویسی جایگزین آن شده است.

نیمی از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزی البرز درمقطع ابتدایی تحصیل می کند.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط