عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد «کرایست چرچ» نیوزیلند اعتراف کرد


عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد «کرایست چرچ» نیوزیلند اعتراف کرد

پلیس نیوزیلند از اعتراف عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد شهر کریست چرچ در زندان خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «استپ»، «برنتون تارانت»، عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد «کرایست چرچ» در نیوزلند به اتهامات خود اعتراف کرد. پلیس نیوزیلند به رسانه های محلی گفت: عامل کشتار نمازگزاران به دو مسجد شهر «کرایست چرچ» که پیش از این گناهان خود را منکر شده بود، این بار به اقدامات خود اعتراف کرد.

پلیس به بیانیه اعتراف «برنتون تارانت» اشاره کرد و گفت: وی از طریق اسکایپ از زندان «اوکلند» به 51 فقره قتل، 40 فقره تلاش برای قتل و اقدام به یک عملیات تروریستی اعتراف کرد. تارانت (29 ساله) در اقدامی شگفت انگیز و غیر قابل پیش بینی به گناهان خود اعتراف کرد.

«کامرون ماندیر»، قاضی دادگاه عالی کریست چرچ گفت: این مرد به تمامی گناهان خود اعتراف کرده است. اعتراف و اقرار به گناه، گام بسیار مهمی است و این پرونده کیفری را به انتهایش نزدیک می کند. برنتون تارانت، تروریست استرالیایی در15 مارس سال 2019 میلادی هنگام نماز جمعه به نمازگزاران دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر کرایست چرچ تیراندازی کرد که بر اثر این حمله، 51 نفر کشته شدند.

این حمله از زمان تیراندازی سال ۱۹۹۷، نخستین تیراندازی بزرگ در نیوزیلند است. نخست‌وزیر نیوزلند این رخداد را تروریستی توصیف کرد و آن را از تیره‌ترین روزهای تاریخ نیوزیلند نامید.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق