دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند


دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

بوشهر - تعطیلی بازار گناوه و ممنوعیت ورود مسافر در ایام نوروز که هرسال میزبان و پاتوق میلیونی گردشگران از سراسر کشور بود باعث شد که این منطقه تا حدود زیادی از گسترش این ویروس در امان باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، اسماعیل کشتکار: تا چند ماه پیش کسی حتی نام کرونا یا کووید ۱۹ را نشنیده بود ولی امروز در رأس اخبار ایران و جهان قرار دارد و روزانه خبرهای جدیدی از این هیولای کوچک به گوش می‌رسد.

این موجود نامرئی اقتصاد جهان و معادلات بشر را در هم ریخته و عرصه را هر روز بر مغز متفکر موجودات زنده تنگ‌تر می‌کند. قطعاً روزی انسان بر این هیولای کوچک پیروز می‌شود ولی تا آن زمان میزان کشتار و جنایت این ویروس تا چه اندازه خواهد بود.

اگر دروازه و بازار گناوه بر روی هموطنان بسته نبود با توجه به ساحل بکر و زیبا، بازار ارزان و هوای بسیار مطبوع این شهر در ایام نوروز می‌توانست منبع اصلی شیوع و پخش کرونا در جنوب کشور باشد شهرستان گناوه با تشکیل ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اقدامات خود را آغاز کرد و این ستاد اقدام به تشکیل کمیته‌های نظارت، عملیاتی، جذب مشارکت‌های مردمی، اطلاع رسانی، امنیتی و پشتیبانی کرد.

وظیفه هلال احمر غربالگری، تست طب سنجی و پایش بر عهده نیروی انتظامی و بسیج ناحیه سپاه در ورودی شهر قرار گرفت.

شهرستان گناوه با چهار پست در پاسگاه بینک، سه راه روستای شول، ورودی گناوه از سوی میدان بسیج و ورودی گناوه از سوی میدان امام علی (ع) وارد قرنطینه شد که حیاتی ترین پست بینک است که شاهراه ورودی مسافرین از سمت خوزستان و کرمانشاه است.

حضور نیروهای مردمی به صورت خودجوش یادآور ایثار و حماسه سازی مردم در هشت سال دفاع مقدس بود که با تخصص‌های مربوطه به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند.

در حال حاضر ۱۹۰ کشور جهان درگیر ویروس کرونا هستند که روزانه آمار واگیری آنها به کرونا در حال افزایش است ولی شهرستان گناوه در مقابله با کرونا شهرت جهانی یافته است و این نشان از همت مردم و مسئولان است.

تعطیلی بازار گناوه و ممنوعیت ورود مسافر به بندر گناوه در ایام نوروز که هرسال و پاتوق میلیونی گردشگران از سراسر کشور بود باعث شد که منطقه جنوب کشور تا حدود زیادی از گسترش این ویروس در امان باشد و اگر دروازه و بازار گناوه بر روی هموطنان بسته نبود با توجه به ساحل بکر و زیبا، بازار ارزان و هوای بسیار مطبوع این شهر در ایام نوروز می‌توانست منبع اصلی شیوع و پخش این ویروس در جنوب کشور باشد.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

تعطیلی بازار گناوه در پرفروش‌ترین روزها

کرونا ویروس عاملی شد که یک بار دیگر اتحاد و همدلی مردم به معرض نمایش در آید و تمامی مردم دست در دست هم برای شکست این کوچک خفته اما نابودگر قد علم کنند و خواهان پیروزی باشند.

گناوه شهری که اکثر مردمانش از راه دریا و بازار امرار معاش می‌کنند ولی هجوم هیولای کوچک باعث شده است که تمامی بازاریان کرکره مغازه‌ها را پایین کشیده و برای زنده ماندن و رهایی از بند این ویروس فریاد پیروزی را هورا بکشند.

تاریخ این همدلی را ثبت خواهد کرد که آیندگان بدانند وارث چه نسلی بوده‌اند کسبه و بازاریان گناوه در بهترین برهه زمانی برای درآمد زایی و امرار معاش کرکره مغازه‌ها را پایین کشیدند تا الگویی برای تمام ایران باشند.

اما شجاعت دادستان شهر، مردی از جنس قانون، از جنس مردم، از جنس امید و از جنس انسانیت که شهر را قرنطینه کرد و همه چیز را به گردن گرفت تا شهر در امنیت و آرامش باشد قطعاً همه مردم گناوه این حرکت انسانی را هرگز فراموش نخواهند کرد و تا آخر پشت دادستان شجاع خود خواهند ایستاد.

در گناوه بازاریان، دست‌فروشان، ادارات، مدارس و کادر درمانی و پزشکی سنگ تمام گذاشتند و همه خواهان پیروزی در این امتحان سخت اما امکان پذیر هستند.

بسته شدن تمامی باشگاه‌های ورزشی، تعطیلی همه مسابقات، پیشگیری بهداشتی مردم، کاهش ترددها و ارتباطات، رعایت موازین بهداشتی همه و همه بیانگر امید به زندگی و سربلندی در آزمون بزرگ است.

حضور جوانان خودجوش که شبانه با کپسول‌های سمپاشی خیابان‌های شهر را ضدعفونی می‌کنند و همچنین دوخت ماسک از سوی گروه‌های جهادی همه وحدت و یکدلی این مردمان را می‌رساند که می‌خواهند پیروز این نبرد سخت باشند.

گناوه و استان تلاش و ایستادگی می‌کنند تا تاریخ‌ساز شوند می‌خواهند ثابت کنند که در عین مظلومیت و امکانات ناچیز می‌توانند نشان دهند که مردم این خطه اراده قوی و آرزوهای بزرگ در سر می‌پرورانند ما از پس این فاجعه بزرگ بر خواهیم آمد و این را نیز شکست خواهیم داد و پشت سر می‌گذاریم.

تلاش ارتش سفید برای سبز ماندن ما

با شروع سال ۱۳۹۹ امید و برنامه ریزی برای یکسال ایرانیان آغاز شد خیلی‌ها در کنار کانون گرم خانواده سال را تحویل کردن اما سربازان ارتش سفید پوش در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی برای مبارزه با هیولای کوچک در کنار هموطنان ماندند تا سلامتی آنها را پس بگیرند.

واقعاً با هیچ زبانی نمی‌شود قدردان زحمات و از خودگذشتگی پزشکان، پرستاران، بهیاران و تمام کسانی که در بیمارستان‌ها در حال یاری رسانی و مقابله با کرونا هستند تمجید و سپاسگزاری کرد.
سربازان ارتش سفیدپوش جان خود را وسط گذاشتند تا جان بیماران را تضمین و حفاظت کنند.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

خود جان دادند تا جان‌ها را پس بگیرند، شبانه روز در تلاشند تا هموطنان در آرامش باشند از خود گذشتند تا دیگران زندگی کنند و این صفت و خصلت فرشتگان زمینی است.

ملت قدردان و قدرشناس زحمات بی شائبه شما خواهند بود و می‌دانند که چه سختی‌هایی را به خاطر انسانیت واژه‌ای که در زندگی مدرن امروزی کمرنگ شده است را تحمل می‌کنید.

کاسب سلامتی

حدود دو دهه است که بازار گناوه از رونق اقتصادی بالایی برخوردار است و در طول سال گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند.

در ایام نوروز بازار گناوه حکایت دیگری دارد و ازدحام جمعیت به صورتی می‌بود که جای سوزن انداختن در خیابان‌های گناوه وجود نداشت و شهر در یک شرایط بحرانی قرار می‌گرفت که خیلی از امکانات شهر پاسخگوی مسافرین و مهمانان نوروزی نبود.

پاداش بازاریان گناوه قطعاً صحت و سلامتی شهر و همشهریان است و مردم قدردان این فداکاری خواهند بود بازاریان حساب ویژه ای روی چنین روزهایی باز می‌کنند ولی نوروز ۹۹ هیولای کوچک این مهمان ناخوانده باعث شد که کسبه گناوه سلامتی و تندرستی را بر درآمدزایی ترجیح دهند و به صورت خودجوش بازار را به تعطیلی بکشانند کاری انسانی که شاید به نوعی مردم کل جنوب را از دست کرونا تا حدود زیادی نجات داد و الگویی برای تمام کشور و حتی جهان شدند.

اگر بازار گناوه به فعالیت خود ادامه می‌داد قطعاً این هیولای کوچک جشن شادی می‌گرفت و استان‌های زیادی را به واسطه بازار گناوه آلوده می‌کرد و خسارت‌های جانی فراوانی برجای می‌گذاشت.

پاداش بازاریان گناوه قطعاً صحت و سلامتی شهر و همشهریان است و مردم قدردان این فداکاری خواهند بود.

سین سلامت، هفت سین امسال ما

نوروز آمد یادگار پدران و اثبات کننده تاریخ و فرهنگ ما ایرانیان از راه رسید.

نوروزی که بیانگر سلامتی، زیبایی و آغاز روز و سالی جدید است ایرانیان این سنت و یادگار گذشتگان را پاس می‌دارند که بدانیم و یادآور شویم که تاریخ با این قدمت در مقابل ما کمر خم می‌کند و به ایران و ایرانی می بالد.

نوروز ۹۹ برای ما تلفیقی از شادی و نگرانی است نگرانی ما از وجود هیولای کوچک است که کشور ما در این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند ولی انسان با امید زنده است و همین امید به ما قدرت ایستادگی و مقاومت می‌دهد که کرونا را از پا در بیاوریم و در مقابلش هورای پیروزی سر دهیم.

خیلی از مردمان دیارمان با این هیولای کوچک درگیرند و نتوانستند تحویل سال ۹۹ را پای سفره هفت سین جشن بگیرند ولی قطعاً آرزوی همه ملت ایران در پای سفره هفت سین شفای بیماران و شکست این ویروس بوده است.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

بخواهیم و بمانیم و بدانیم

در روزهایی که همه یک صدا شده‌اند و دست در دست هم برای شکست هیولای کوچک تلاش می‌کنند عده‌ای استراحت را از خود گرفته‌اند و از شهر دفاع می‌کنند.

افرادی برای کنترل ورود و خروج خودروها در ورودی‌های شهر روز را به شب و شب را به صبح می‌رسانند تا خطر ابتلاء به کرونا را به حداقل برسانند.

بیاییم یاری رسان این فداکاران دیارمان باشیم و اگر نمی‌توان باری از آنها بر داریم حداقل سنگینی و حجم کار آنها را بیشتر نکنیم و فرهنگ غنی خود را با ماندن در خانه برای بودن به اثبات برسانیم.

بیش از ۸۰ درصد ورودی‌های شهر خودروهایی با پلاک شهر گناوه است که نشانگر عدم خانه‌نشینی شهروندان است و در برگشت به شهر ترافیک و انرژی زیادی را برای شناسایی از مدافعان شهر می‌گیرند.

باید ترددها را کاهش دهیم و خروج از شهر را به حداقل برسانیم تا علاوه بر در امنیت بودن و دور شدن از کرونا خستگی کمتری نصیب مدافعانی از جنس طلا که بدون چشم داشت مراقب ورودی‌های شهر هستند کنیم.

همچنین بعضی از شهروندان حیله شرعی به سبک گناوه ای را بکار می‌گیرند و با همکاری با مسافرین و سپردن خودروهای پلاک گناوه به آنها راه را برای ورود هموطنان به شهر میسر و آسان می‌کنند و ناخواسته خطر ابتلاء به کرونا این هیولای کوچک را در شهر افزایش می‌دهند.

قطعاً این همکاری با مسافرین تمام زحمات کسانی را که در تمام این مدت برای مراقبت از شهر در تلاشند را به یغما می‌برد.

تعدادی از همشهریان می‌بایست اندکی تأمل کنند و با چنین رفتاری شهر و شهروندان را به خطر نیندازند.‌

آزمون سخت

کرونا هر چقدر که بد باشد ولی ما را در آزمونی سخت قرار داد تا خود را محک بزنیم و سربلند از آن بیرون آییم.

هر کس در این شهر گوشه‌ای از کار را گرفته و برای شکست هیولای کوچک تلاش می‌کند بدون چشم داشت و بدون مزد و این نشانه خوبی برای پیروزی است.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

گناوه؛ ورود ممنوع

هر روز شرایط ورود به شهرها سخت‌تر می‌شود و با تصمیم جدید حتی خروج از شهرها نیز به راحتی صورت نخواهد گرفت.

اما شهر گناوه با دستور دادستان شجاع و قانونمند خود از طلایه داران قرنطینه بود در چهار محل پاسگاه شول، پاسگاه بینک، ورودی میدان بسیج و ورودی میدان امام علی (ع) شهر گناوه تردد خودروها را رصد و سرنشینان را با تب سنج مورد تست قرار می‌دهند.

در این چهار مکان حضور نیروهای انتظامی، مردمی، بسیج و امدادگر باعث شده است که به صورت شبانه‌روزی تمام رفت و آمدها مورد بازرسی قرار گیرد تا هجوم مهمان ناخوانده (کرونا) به شهر به حداقل برسد و این تلاش تاکنون تأثیرگذار بوده است.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمعه در شهرستان گناوه آغاز و تا بیستم فروردین ادامه دارد.

وی افزود: به موجب این دستورالعمل همه مبادی خروجی و ورودی در شهرستان گناوه به شکل شدیدتر کنترل می‌شوند.

فرماندار گناوه گفت: با اجرای این طرح از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممانعت و جلوگیری می‌شود و این خودروها حق ورود به شهرستان را ندارند.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح همه تجمعات رسمی و غیررسمی در مدت زمان تعیین شده ممنوع است.

وی ادامه داد: همه تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرستان گناوه در این مدت تعطیل و حضور در اماکن تفریحی و سواحل شهرستان ممنوع است.

مهرجو بیان کرد: ورود خودروها و کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی و کالا به شهرستان مستثنی است و فقط پرسنل و سرنشینان آنها کنترل و چک بهداشتی می‌شوند.

فرماندار گناوه گفت: اجرای موفق طرح نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان است و از همه مردم درخواست می‌شود در اجرای این طرح با مجریان همکاری کنند.


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، اسماعیل کشتکار: تا چند ماه پیش کسی حتی نام کرونا یا کووید ۱۹ را نشنیده بود ولی امروز در رأس اخبار ایران و جهان قرار دارد و روزانه خبرهای جدیدی از این هیولای کوچک به گوش می‌رسد.

این موجود نامرئی اقتصاد جهان و معادلات بشر را در هم ریخته و عرصه را هر روز بر مغز متفکر موجودات زنده تنگ‌تر می‌کند. قطعاً روزی انسان بر این هیولای کوچک پیروز می‌شود ولی تا آن زمان میزان کشتار و جنایت این ویروس تا چه اندازه خواهد بود.

اگر دروازه و بازار گناوه بر روی هموطنان بسته نبود با توجه به ساحل بکر و زیبا، بازار ارزان و هوای بسیار مطبوع این شهر در ایام نوروز می‌توانست منبع اصلی شیوع و پخش کرونا در جنوب کشور باشد شهرستان گناوه با تشکیل ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اقدامات خود را آغاز کرد و این ستاد اقدام به تشکیل کمیته‌های نظارت، عملیاتی، جذب مشارکت‌های مردمی، اطلاع رسانی، امنیتی و پشتیبانی کرد.

وظیفه هلال احمر غربالگری، تست طب سنجی و پایش بر عهده نیروی انتظامی و بسیج ناحیه سپاه در ورودی شهر قرار گرفت.

شهرستان گناوه با چهار پست در پاسگاه بینک، سه راه روستای شول، ورودی گناوه از سوی میدان بسیج و ورودی گناوه از سوی میدان امام علی (ع) وارد قرنطینه شد که حیاتی ترین پست بینک است که شاهراه ورودی مسافرین از سمت خوزستان و کرمانشاه است.

حضور نیروهای مردمی به صورت خودجوش یادآور ایثار و حماسه سازی مردم در هشت سال دفاع مقدس بود که با تخصص‌های مربوطه به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند.

در حال حاضر ۱۹۰ کشور جهان درگیر ویروس کرونا هستند که روزانه آمار واگیری آنها به کرونا در حال افزایش است ولی شهرستان گناوه در مقابله با کرونا شهرت جهانی یافته است و این نشان از همت مردم و مسئولان است.

تعطیلی بازار گناوه و ممنوعیت ورود مسافر به بندر گناوه در ایام نوروز که هرسال و پاتوق میلیونی گردشگران از سراسر کشور بود باعث شد که منطقه جنوب کشور تا حدود زیادی از گسترش این ویروس در امان باشد و اگر دروازه و بازار گناوه بر روی هموطنان بسته نبود با توجه به ساحل بکر و زیبا، بازار ارزان و هوای بسیار مطبوع این شهر در ایام نوروز می‌توانست منبع اصلی شیوع و پخش این ویروس در جنوب کشور باشد.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

تعطیلی بازار گناوه در پرفروش‌ترین روزها

کرونا ویروس عاملی شد که یک بار دیگر اتحاد و همدلی مردم به معرض نمایش در آید و تمامی مردم دست در دست هم برای شکست این کوچک خفته اما نابودگر قد علم کنند و خواهان پیروزی باشند.

گناوه شهری که اکثر مردمانش از راه دریا و بازار امرار معاش می‌کنند ولی هجوم هیولای کوچک باعث شده است که تمامی بازاریان کرکره مغازه‌ها را پایین کشیده و برای زنده ماندن و رهایی از بند این ویروس فریاد پیروزی را هورا بکشند.

تاریخ این همدلی را ثبت خواهد کرد که آیندگان بدانند وارث چه نسلی بوده‌اند کسبه و بازاریان گناوه در بهترین برهه زمانی برای درآمد زایی و امرار معاش کرکره مغازه‌ها را پایین کشیدند تا الگویی برای تمام ایران باشند.

اما شجاعت دادستان شهر، مردی از جنس قانون، از جنس مردم، از جنس امید و از جنس انسانیت که شهر را قرنطینه کرد و همه چیز را به گردن گرفت تا شهر در امنیت و آرامش باشد قطعاً همه مردم گناوه این حرکت انسانی را هرگز فراموش نخواهند کرد و تا آخر پشت دادستان شجاع خود خواهند ایستاد.

در گناوه بازاریان، دست‌فروشان، ادارات، مدارس و کادر درمانی و پزشکی سنگ تمام گذاشتند و همه خواهان پیروزی در این امتحان سخت اما امکان پذیر هستند.

بسته شدن تمامی باشگاه‌های ورزشی، تعطیلی همه مسابقات، پیشگیری بهداشتی مردم، کاهش ترددها و ارتباطات، رعایت موازین بهداشتی همه و همه بیانگر امید به زندگی و سربلندی در آزمون بزرگ است.

حضور جوانان خودجوش که شبانه با کپسول‌های سمپاشی خیابان‌های شهر را ضدعفونی می‌کنند و همچنین دوخت ماسک از سوی گروه‌های جهادی همه وحدت و یکدلی این مردمان را می‌رساند که می‌خواهند پیروز این نبرد سخت باشند.

گناوه و استان تلاش و ایستادگی می‌کنند تا تاریخ‌ساز شوند می‌خواهند ثابت کنند که در عین مظلومیت و امکانات ناچیز می‌توانند نشان دهند که مردم این خطه اراده قوی و آرزوهای بزرگ در سر می‌پرورانند ما از پس این فاجعه بزرگ بر خواهیم آمد و این را نیز شکست خواهیم داد و پشت سر می‌گذاریم.

تلاش ارتش سفید برای سبز ماندن ما

با شروع سال ۱۳۹۹ امید و برنامه ریزی برای یکسال ایرانیان آغاز شد خیلی‌ها در کنار کانون گرم خانواده سال را تحویل کردن اما سربازان ارتش سفید پوش در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی برای مبارزه با هیولای کوچک در کنار هموطنان ماندند تا سلامتی آنها را پس بگیرند.

واقعاً با هیچ زبانی نمی‌شود قدردان زحمات و از خودگذشتگی پزشکان، پرستاران، بهیاران و تمام کسانی که در بیمارستان‌ها در حال یاری رسانی و مقابله با کرونا هستند تمجید و سپاسگزاری کرد.
سربازان ارتش سفیدپوش جان خود را وسط گذاشتند تا جان بیماران را تضمین و حفاظت کنند.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

خود جان دادند تا جان‌ها را پس بگیرند، شبانه روز در تلاشند تا هموطنان در آرامش باشند از خود گذشتند تا دیگران زندگی کنند و این صفت و خصلت فرشتگان زمینی است.

ملت قدردان و قدرشناس زحمات بی شائبه شما خواهند بود و می‌دانند که چه سختی‌هایی را به خاطر انسانیت واژه‌ای که در زندگی مدرن امروزی کمرنگ شده است را تحمل می‌کنید.

کاسب سلامتی

حدود دو دهه است که بازار گناوه از رونق اقتصادی بالایی برخوردار است و در طول سال گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند.

در ایام نوروز بازار گناوه حکایت دیگری دارد و ازدحام جمعیت به صورتی می‌بود که جای سوزن انداختن در خیابان‌های گناوه وجود نداشت و شهر در یک شرایط بحرانی قرار می‌گرفت که خیلی از امکانات شهر پاسخگوی مسافرین و مهمانان نوروزی نبود.

پاداش بازاریان گناوه قطعاً صحت و سلامتی شهر و همشهریان است و مردم قدردان این فداکاری خواهند بود بازاریان حساب ویژه ای روی چنین روزهایی باز می‌کنند ولی نوروز ۹۹ هیولای کوچک این مهمان ناخوانده باعث شد که کسبه گناوه سلامتی و تندرستی را بر درآمدزایی ترجیح دهند و به صورت خودجوش بازار را به تعطیلی بکشانند کاری انسانی که شاید به نوعی مردم کل جنوب را از دست کرونا تا حدود زیادی نجات داد و الگویی برای تمام کشور و حتی جهان شدند.

اگر بازار گناوه به فعالیت خود ادامه می‌داد قطعاً این هیولای کوچک جشن شادی می‌گرفت و استان‌های زیادی را به واسطه بازار گناوه آلوده می‌کرد و خسارت‌های جانی فراوانی برجای می‌گذاشت.

پاداش بازاریان گناوه قطعاً صحت و سلامتی شهر و همشهریان است و مردم قدردان این فداکاری خواهند بود.

سین سلامت، هفت سین امسال ما

نوروز آمد یادگار پدران و اثبات کننده تاریخ و فرهنگ ما ایرانیان از راه رسید.

نوروزی که بیانگر سلامتی، زیبایی و آغاز روز و سالی جدید است ایرانیان این سنت و یادگار گذشتگان را پاس می‌دارند که بدانیم و یادآور شویم که تاریخ با این قدمت در مقابل ما کمر خم می‌کند و به ایران و ایرانی می بالد.

نوروز ۹۹ برای ما تلفیقی از شادی و نگرانی است نگرانی ما از وجود هیولای کوچک است که کشور ما در این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند ولی انسان با امید زنده است و همین امید به ما قدرت ایستادگی و مقاومت می‌دهد که کرونا را از پا در بیاوریم و در مقابلش هورای پیروزی سر دهیم.

خیلی از مردمان دیارمان با این هیولای کوچک درگیرند و نتوانستند تحویل سال ۹۹ را پای سفره هفت سین جشن بگیرند ولی قطعاً آرزوی همه ملت ایران در پای سفره هفت سین شفای بیماران و شکست این ویروس بوده است.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

بخواهیم و بمانیم و بدانیم

در روزهایی که همه یک صدا شده‌اند و دست در دست هم برای شکست هیولای کوچک تلاش می‌کنند عده‌ای استراحت را از خود گرفته‌اند و از شهر دفاع می‌کنند.

افرادی برای کنترل ورود و خروج خودروها در ورودی‌های شهر روز را به شب و شب را به صبح می‌رسانند تا خطر ابتلاء به کرونا را به حداقل برسانند.

بیاییم یاری رسان این فداکاران دیارمان باشیم و اگر نمی‌توان باری از آنها بر داریم حداقل سنگینی و حجم کار آنها را بیشتر نکنیم و فرهنگ غنی خود را با ماندن در خانه برای بودن به اثبات برسانیم.

بیش از ۸۰ درصد ورودی‌های شهر خودروهایی با پلاک شهر گناوه است که نشانگر عدم خانه‌نشینی شهروندان است و در برگشت به شهر ترافیک و انرژی زیادی را برای شناسایی از مدافعان شهر می‌گیرند.

باید ترددها را کاهش دهیم و خروج از شهر را به حداقل برسانیم تا علاوه بر در امنیت بودن و دور شدن از کرونا خستگی کمتری نصیب مدافعانی از جنس طلا که بدون چشم داشت مراقب ورودی‌های شهر هستند کنیم.

همچنین بعضی از شهروندان حیله شرعی به سبک گناوه ای را بکار می‌گیرند و با همکاری با مسافرین و سپردن خودروهای پلاک گناوه به آنها راه را برای ورود هموطنان به شهر میسر و آسان می‌کنند و ناخواسته خطر ابتلاء به کرونا این هیولای کوچک را در شهر افزایش می‌دهند.

قطعاً این همکاری با مسافرین تمام زحمات کسانی را که در تمام این مدت برای مراقبت از شهر در تلاشند را به یغما می‌برد.

تعدادی از همشهریان می‌بایست اندکی تأمل کنند و با چنین رفتاری شهر و شهروندان را به خطر نیندازند.‌

آزمون سخت

کرونا هر چقدر که بد باشد ولی ما را در آزمونی سخت قرار داد تا خود را محک بزنیم و سربلند از آن بیرون آییم.

هر کس در این شهر گوشه‌ای از کار را گرفته و برای شکست هیولای کوچک تلاش می‌کند بدون چشم داشت و بدون مزد و این نشانه خوبی برای پیروزی است.

دل‌های بزرگ در برابر هیولای کوچک/ این همدلی در تاریخ می‌ماند

گناوه؛ ورود ممنوع

هر روز شرایط ورود به شهرها سخت‌تر می‌شود و با تصمیم جدید حتی خروج از شهرها نیز به راحتی صورت نخواهد گرفت.

اما شهر گناوه با دستور دادستان شجاع و قانونمند خود از طلایه داران قرنطینه بود در چهار محل پاسگاه شول، پاسگاه بینک، ورودی میدان بسیج و ورودی میدان امام علی (ع) شهر گناوه تردد خودروها را رصد و سرنشینان را با تب سنج مورد تست قرار می‌دهند.

در این چهار مکان حضور نیروهای انتظامی، مردمی، بسیج و امدادگر باعث شده است که به صورت شبانه‌روزی تمام رفت و آمدها مورد بازرسی قرار گیرد تا هجوم مهمان ناخوانده (کرونا) به شهر به حداقل برسد و این تلاش تاکنون تأثیرگذار بوده است.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمعه در شهرستان گناوه آغاز و تا بیستم فروردین ادامه دارد.

وی افزود: به موجب این دستورالعمل همه مبادی خروجی و ورودی در شهرستان گناوه به شکل شدیدتر کنترل می‌شوند.

فرماندار گناوه گفت: با اجرای این طرح از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممانعت و جلوگیری می‌شود و این خودروها حق ورود به شهرستان را ندارند.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح همه تجمعات رسمی و غیررسمی در مدت زمان تعیین شده ممنوع است.

وی ادامه داد: همه تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرستان گناوه در این مدت تعطیل و حضور در اماکن تفریحی و سواحل شهرستان ممنوع است.

مهرجو بیان کرد: ورود خودروها و کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی و کالا به شهرستان مستثنی است و فقط پرسنل و سرنشینان آنها کنترل و چک بهداشتی می‌شوند.

فرماندار گناوه گفت: اجرای موفق طرح نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان است و از همه مردم درخواست می‌شود در اجرای این طرح با مجریان همکاری کنند.

کد خبر 4888110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...