مبارزه با کرونا؛ محور دیدار غنی و سفرای اتحادیه اروپا در کابل


مبارزه با کرونا؛ محور دیدار غنی و سفرای اتحادیه اروپا در کابل

در دیدار غنی با سفرای اتحادیه اروپا در کابل، بر روی تدابیر و اقدامات حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تعیین هیات مذاکره کنندۀ صلح و توسعه مناسبات سیاسی پس از انتخابات، بحث و تبادل نظر...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» با سفرای اتحادیه اروپا در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بر روی تدابیر و اقدامات حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تعیین هیات مذاکره کنندۀ صلح و توسعه مناسبات سیاسی پس از انتخابات، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ارگ، در این دیدار پییر مایودین سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان گفت که آمادۀ همکاری با حکومت افغانستان در امر مبارزه با کرونا ویروس است.

همچنین مایودین در مورد مذاکره با طالبان و نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، گفت که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به وحدت و یکپارچکی، نیاز دارد.

وی با استقبال از تعیین هیات مذاکره کنندۀ صلح از سوی حکومت افغانستان، بر انجام مذاکرات با طالبان که منجر به تامین صلح پایدار گردد، تاکید کرد.

در این دیدار غنی گفت که در مراسم تحلیف و بعد از آن در تمام نشست‌ها بر ایجاد یک کابینه فراگیر تاکید کرده و تلاش‌ها برای بقای جمهوریت بوده است.

بر اساس اسن گزارش، غنی همچنین در مورد نوع تصمیم‌گیری حکومت در روند صلح به ویژه در زمینۀ معرفی هیات مذاکره کنندۀ صلح گزارشی ارائه کرد و گفت که این هیات در اثر یک اجماع سراسری با اقشار مختلف مردم و شخصیت‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی تعیین گردیده است.

همچنین در این نشست عبدالسلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح و معصوم ستانکزی رئیس هیات مذاکره کنندۀ صلح افغانستان صحبت کرده و گفتند که با تمام جناح‌های سیاسی، بزرگان، جامعه مدنی، جوانان و زنان به‌منظور رسیدن به اجماع در خصوص تعیین هیات مذاکره کننده، مراجعه کرده‌اند.

آنها افزودند که در تیم مذاکره کنندۀ صلح، سهم زنان و توازن قومی مدنظر گرفته شده و تمام شخصیت‌ها و جناح‌های مطرح با آن توافق کرده‌اند.

در پایان این دیدار، سفرای کشورهای اتحادیه اروپا ضمن اینکه رسیدن به اجماع سیاسی در افغانستان را مهم دانستند، تعیین هیات مذاکره کننده را یک گام مؤثر بخاطر رسیدن به صلح پایدار عنوان نمودند و از حمایت کشورهای شان عرصه های مختلف به ویژه تامین صلح پایدار در افغانستان، اطمینان دادند.

انتهای پیام/

مبارزه با کرونا؛ محور دیدار غنی و سفرای اتحادیه اروپا در کابل
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها