کرونا| روند انتقال بیش از 2 هزار مسافر افغان از هند به کشورشان آغاز شد


کرونا| روند انتقال بیش از 2 هزار مسافر افغان از هند به کشورشان آغاز شد

با شیوع ویروس کرونا در جهان، هند به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس در این کشور پروازهایش را به افغانستان لغو کرده بود اما قرار است بیش از ۲۵۰۰ مسافر افغان با پروازهای استثنایی شرکت کام‌ایر به...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از قرنطینه شدن هند، شهروندان افغانستانی به کشورشان منتقل می‌شوند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان، هند به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس در این کشور پروازهایش را به افغانستان لغو کرده بود اما قرار است بیش از ۲۵۰۰ مسافر افغان با پروازهای استثنایی شرکت کام‌ایر به کشورشان بازگردند.

وزارت حمل و نقل افغانستان از آغاز روند انتقال مسافران افغان از هند به کشورشان خبر داد و اعلام کرد آن عده از مسافران افغان که درخواست بازگشت داده‌اند، پس از تلاش‌های این وزارت و سفارت افغانستان در هند، به کمک شرکت هوایی کام‌ایر در پنج پرواز از امروز در تاریخ‌های ۲۸ و ۳۰ ماه مارس و ۱، ۳ و ۵ ماه آوریل به کشورشان بازمی‌گردند.

مسافران افغانستانی در هند می‌گویند که با شروع شدن روزهای قرنطینه، اجازه‌ خروج از اتاق‌های خود را ندارند.

عده‌ زیادی از این مسافران به منظور درمان به هند سفر کرده بودند و می‌گویند توان پرداخت هزینه‌های خود در این کشور را ندارند و می‌خواهند هرچه زودتر به کشور برگردند.

شرکت هوایی کام ایر با انتشار پیامی در صفحه‌ فیسبوکش نوشته است که با همکاری دولت افغانستان و هند موفق شده تا اجازه‌ پروازهای استثنایی جهت انتقال مسافران افغانستانی را بگیرند.

شرکت کام‌ایر می‌گوید که خودروهایی از سوی سفارت افغانستان در هند موظف شده اند تا مسافران افغان را به فرودگاه انتقال دهند. قرار است این خودروها ساعت ۷:۰۰ صبح مسافران را از مناطق مالویانگر و لاجپتنگر به فرودگاه برسانند.

شرکت کام‌ایر قیمت بلیط از دهلی به کابل را ۳۸۰ دلار و از دهلی به دیگر ولایات را ۴۳۰ دلار اعلام کرده و گفته است در صورتی که از خریداران بلیط پول بیشتری تقاضا شود می‌توانند این شرکت را در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

کرونا| روند انتقال بیش از 2 هزار مسافر افغان از هند به کشورشان آغاز شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه