شورای امنیت افغانستان ادعای طالبان درباره وجود هزار زندانی دولتی را رد کرد


شورای امنیت افغانستان ادعای طالبان درباره وجود هزار زندانی دولتی را رد کرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد ادعای طالبان که آنان حدود هزار زندانی دولتی در اختیار دارند، درست نیست و آنان سعی می‌کنند که با اسیر کردن غیرنظامیان این فهرست را تکمیل...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد ادعای طالبان که آنان حدود هزار زندانی دولتی در اختیار دارند، درست نیست و آنان سعی می‌کنند که با اسیر کردن غیرنظامیان این فهرست را تکمیل کنند.

«جاوید فیصل»، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه، نهم حمل) در یک کنفرانس خبری گفت: از آن‌جا که طالبان به خشونت‌هایش ادامه می‌دهد و کشور درگیر جنگ است، فهرست زندانیان دولتی که نزد طالبان اسیرند مدام در حال تغییر است.

به گفته‌ او حکومت هرچند فهرست افرادی را که در بند طالبان هستند با این گروه شریک ساخته، اما این فهرست مدام در حال تغییر است و دولت اطمینان ندارد که طالبان هزار زندانی در اختیار داشته باشند.

به گفته‌ فیصل، طی سال‌های گذشته نیروهای مسلح افغانستان با راه‌اندازی عملیات‌های ویژه بیش از 260 نفر را از بند طالبان آزاد کرده‌اند.

فیصل افزود: «توقع ما از طالبان این است که دیگر فقط برای این‌که تعداد زندانیان را تکمیل کنند، مردم بی‌گناه ما را اسیر نکنند و به روند صلح آسیب نزنند.»

با این حال او گفت که طبق حکم اشرف غنی، تا دو روز آینده حدود 100 زندانی طالبان از بند حکومت آزاد می‌شوند.

به گفته‌ فیصل این زندانیان با در نظرداشتن سن، وضعیت بهداشتی و آسیب‌پذیری آنان در برابر ویروس کرونا انتخاب می‌شوند.

پیش‌تر دولت‌های افغانستان، آمریکا و قطر، صلیب سرخ و گروه طالبان توافق کرده‌ بودند که روند آزادی زندانیان تا سه‌شنبه، 12 حمل آغاز شود.

«یک هیأت طالبان در آینده‌ نزدیک به کابل می‌آید»

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که قرار است در روزهای آینده یک هیأت طالبان به کابل بیاید و با حکومت افغانستان رودررو مذاکره کند.

وی گفت: «طالبان در نهایت پس از سال‌ها، حاضر شدند که با حکومت افغانستان گفت‌وگو کند.»

فیصل در مورد زمان دقیق سفر هیأت طالبان به کابل جزئیاتی ارایه نکرد، اما گفت که این کار در آینده‌ نزدیک انجام خواهد شد.

وی افزود که دولت برای حسن نیست، امنیت هیأت طالبان را تأمین و مسایل لجستیکی آنان را فراهم کند.

همچنین سخنگوی شورای امنیت افغانستان از طالبان خواست که به آتش‌بس تن دهند و از کشتار مردم افغانستان دست بکشند تا روند صلح خوب به پیش برود.

نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان پیش از این دو بار از طریق ویدیوکنفرانس در مورد آزادی زندانیان گفت‌وگو کرده‌ بودند.

انتهای پیام/

شورای امنیت افغانستان ادعای طالبان درباره وجود هزار زندانی دولتی را رد کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد