نهال کاری در طول سال انجام‌ می‌شود؛ کاشت 30 میلیون اصله نهال تا پایان سال


نهال کاری در طول سال انجام‌ می‌شود؛ کاشت 30 میلیون اصله نهال تا پایان سال

غیبی گفت: برای افزایش سرانه جنگل‌ها، نهال کاری تنها مربوط به هفته نهال کاری نیست.

نهال کاری در طول سال انجام‌ می‌شود؛ کاشت 30 میلیون اصله نهال تا پایان سالفریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه زندگی ما وابسته به منابع طبیعی است، اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و جابه‌جایی فصول بحث کاشت نهال را در طول سال در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او افزود: سال گذشته از ۱۴ آذر کاشت نهال آغاز شد و تا پایان اسفند ۱۴ میلیون اصله نهال در ۱۲۸ نهالستان کاشته شد.

غیبی ادامه داد: با توجه به اهمیت کاشت نهال و نهال کاری با اولویت هر منطقه طرح‌هایی داریم و امسال هم درخصوص افزایش نهال کاری و پوشش گیاهی در حال برنامه ریزی هستیم.

کاشت ۱۵۰ میلیون اصله نهال در کشور

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پتانسیل ۱۵۰ میلیون اصله نهال در ۱۲۸ نهالستان کشور موجود است، بیان کرد: امسال برای کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال هدف گذاری کرده‌ایم.

او کاشت نهال و درخت را از مراحل اولیه احیا و توسعه جنگل کاری دانست و گفت: مسئله مهم‌تر مراقبت و نگهداری از درختان است و امیدواریم امسال برنامه نهال کاری که ۲ برابر سال گذشته است، تحقق یابد تا پوشش گیاهی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: تقویت پوشش گیاهی امری مهم در مدیریت سیلاب

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، نهال کاری و توسعه پوشش گیاهی را یکی از برنامه‌های جلوگیری از بیابان زایی اعلام کرد.

غیبی در پایان تصریح کرد: برای افزایش سرانه جنگل‌ها، برنامه نهال کاری تنها مربوط به هفته منابع طبیعی نیست، همانگونه که سال گذشته برای استفاده حداکثری از نزولات آسمانی برنامه نهال کاری را از آذر شروع کردیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟