ارسال محلول ضدعفونی برای عشایر شیروان مستقر در راز و جرگلان


ارسال محلول ضدعفونی برای عشایر شیروان مستقر در راز و جرگلان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا 500 لیتر محلول ضدعفونی برای 25 محله عشایر این شهرستان مستقر در مناطق قشلاقی راز و جرگلان ارسال شد.

علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محلول ارسالی براساس مصوبه ستاد کرونا در شیروان انجام شد که برای هر خانوار عشایری چهار لیتر محلول ضدعفونی برای جایگاه های دام، محل زندگی آنان و انبار علوفه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه عشایر مستقر در راز و جرگلان عمدتا، عشایر بخش قوشخانه و رباط هستند گفت: اینک ۱۲۰ خانوار عشایری در آنجا مستقر هستند که ۱۱ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

ابراهیمی با اشاره به ۵.۵ درصد جمعیت عشایر و ۴ درصد دام سبک شیروان در راز و جرگلان افزود: اینک یک تیم متشکل از سرگروه عشایر و پرسنل عشایری برای توزیع محلول به آن منطقه اعزام شده که تاکنون موردی از ابتلای ویروس در بین این قشر ساکن گزارش نشده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به اینکه مناطق عشایری تاکنون در معرض شیوع این ویروس نبوده است انتظار می رود عشایر خویشاوندان سایر استان ها را نپذیرند و رفت و آمد انجام نشود.

ابراهیمی با اشاره به سختی های عشایر در رابطه با محدودیت ویروس کرونا افزود: در صورت پذیرش میهمان و شیوع ویروس مجبور هستیم تیم های پزشکی را اعزام کنیم که پیشگیری از این مناطق سخت است.

وی گفت: عشایر این منطقه پراکنده از هم هستند و دسترسی به این مناطق امکان پذیر نیست و از طرفی اگر کانون ویروس بیاید زمان بر است و آلودگی فراگیر خواهد شد که بهتر است از مناطق خودشان بیرون نیایند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی