جلوگیری از همه‌گیری کرونا در گرو همراهی مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است


جلوگیری از همه‌گیری کرونا در گرو همراهی مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است

زنجان- ایرنا- جانشین رییس دانشگاه در امور اجرایی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: پیشگیری به مراتب بهتر از درمان و ورود به فاز شیوع گسترده بیماری کرونا بوده و جلوگیری از اپیدمی (همه‌گیری) آن در گرو همراهی مردم با طرح فاصله‌گیری اجتماعی و رعایت اصول اولیه بهداشتی است.

دکتر سعید سرداری روز شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار داشت: همه مردم باید اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنند تا به سرنوشت استان‌هایی که کرونا در آن‌ها شعله‌ور است دچار نشویم.

وی با اشاره به نامه مهم دکتر اکبر فتوحی، استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به رییس جمهوری و وزیر بهداشت گفت: این نامه، یک پیش‌بینی و تحلیل در مورد بیماری کرونا در ایران بوده که تکان‌دهنده است زیرا پیش‌بینی‌های وی معمولا نزدیک به حقیقت است.

سرداری اظهار داشت: بر اساس این پیش‌بینی، هشت میلیون نفر در ایران بر اثر بیماری کرونا بستری شده و ۱.۵ میلیون نفر نیاز به بستری در بخش آی‌سی‌یو داشته و ۵۰۰ هزار نفر نیز فوت خواهند کرد که ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها زیر ۶۰ سال خواهند بود.

جانشین رییس دانشگاه در امور اجرایی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: این گزارش بیان می‌کند که موضوع بیماری کرونا را باید جدی بگیریم.

وی اظهار داشت: تاکید دکتر فتوحی برای کنترل و جلوگیری از مواجهه با شیوع گسترده بیماری کرونا، رعایت اصول اولیه بهداشت فردی، در خانه ماندن، غربالگری و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: هدف و دستور اصلی این جلسه، تبیین اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است.

فاطمه کرباسی اظهار داشت: اجرای این طرح از ساعت صفر جمعه / هشتم فروردین/ آغاز شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری یکدیگر و با وجود سرمایه و اعتماد اجتماعی در راستای کاهش آسیب این بیماری که سلامتی همه افراد را تهدید می‌کند، موفق باشیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان نیز گفت: کمیته پشتیبانی بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی با حضور فعالان اقتصادی در استان تشکیل شده و دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی زنجان مستقر است.

مسعود اطاعتی اظهار داشت: عمده کار این کمیته، تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برنامه بسیج ملی مبارزه با کرونا است.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا به عنوان پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر نیاز به پشتیبانی دارد که لیست اقلام مورد نیاز از دانشگاه علوم پزشکی استان، اخذ و اقدامات برای تامین اقلام نیز شروع شده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان تاکنون ۵۱۸ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۴۴ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج