مشکلات اقتصادی اصناف و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پیگیری می‌شود


مشکلات اقتصادی اصناف و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پیگیری می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت : باتوجه به اختصاص 100 هزار میلیارد تومان توسط دولت برای جبران مشکلات اقتصادی اصناف و کسب و کارهای آسیب دیده، کمیته ای برای بررسی و پیگیری مشکلات پیش آمده در سطح این استان در خصوص موارد یاد شده تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد فدائی روز شنبه در هفدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به مصوبات جلسه ویدئو کنفرانس صبح امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری و استانداران افزود: دکتر روحانی رئیس جمهوری در این جلسه از اختصاص مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای کاهش اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد کشور و کسب و کارهای مختلف خبر داد.
وی با اشاره به جزئیات این مصوبه تصریح کرد: ۷۵هزار میلیارد تومان توسط دولت به صورت دو ساله و با کارمزد ۱۲ درصد در اختیار کسب و کارهای زیان دیده قرار می گیرد.
استاندارکرمان اضافه کرد: ۱۲هزار میلیارد تومان از این مبلغ به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است و همچنین ۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه بیکاری و ۸ هزار میلیارد تومان مابقی نیز برای پرداخت نقدی به سه میلیون نفر افراد واجد شرایط و نیز بصورت تسهیلات برای چهار میلیون نفر در نظر گرقته شده است.
فدائی اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات جلسه ستاد ملی با حضور رئیس جمهوری مربوط به برخورد قانونی و جریمه افرادی بود که بیماری خود را کتمان می کنند و این افراد حق ندارند بیماری خود را پنهان کنند و برای درمان و یا قرنطینه و تعیین تکلیف وضعیت خود حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
استاندار کرمان با اشاره به مصوبات جلسه استانی ستاد مدیریت ویروس کرونا گفت: در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا درباره ۷۰ نقطه کنترلی ورودی های استان بحث و قرار شد کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد درباره بازنگری و عملکرد این مناطق پیگیری های لازم را انجام دهد.
فدائی با اشاره به اثرات ویروس کرونا بر تعطیلی اصناف و مشکلات پیش آمده برای مشاغل خرد افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان های صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل اقتصادی استانداری موضوع مشکلات ایجاد شده برای واحدهای تحت پوشش این سازمان ها و نحوه رفع آنها را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی