تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری گرگان/ افزایش دو برابری بودجه


تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری گرگان/ افزایش دو برابری بودجه

شهردار گرگان گفت: بودجه 600 میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری گرگان، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر گرگان با رای اکثریت قاطع اعضا به تصویب رسید.

عبدالرضا دادبود ظهر امروز شنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: از ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده، ۳۴۷ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد بودجه مربوط به بخش عمرانی و ۲۳۷ میلیارد تومان مربوط به بخش اعتبارات هزینه و حدود ۱۴ میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات تملک مالی است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان بود که علاوه بر تحقق کامل این مبلغ، توانستیم مازاد بر آن هم داشته باشیم.

شهردار گرگان بیان کرد: با توجه به پروژه‌های بزرگی که شهرداری گرگان برای امسال در نظر گرفته، نیاز بود که جهشی را در بودجه عمرانی داشته باشیم و در این راستا بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته دو برابر شد.

دادبود به برخی از پروژه‌های در نظر گرفته‌شده برای امسال اشاره کرد و گفت: شهربازی مدرن، لایروبی رودخانه‌ها، مرمت و روکش آسفالت، احداث و مرمت پیاده‌روها، احداث پیاده راه خیابان امام خمینی (ره)، پل سواره‌رو در منطقه انجیراب، احداث زیرگذر عابر پیاده در میدان بسیج، ساماندهی ورودی شرقی گرگان و احیاناً احداث یک تقاطع غیر هم‌سطح در صورت تصویب در شورای ترافیک، اجرای مسیر دوچرخه و پیاده در میدان بسیج، جداره سازی و کف سازی در بافت تاریخی، خرید مخازن جدید زباله، تکمیل فرهنگسرای نیمه‌کاره شهر گرگان، احداث مراکز فرهنگی، خرید لوازمات پارکی و مبلمان شهری و همچنین مرمت ناوگان اتوبوس‌رانی و خرید ناوگان جدید ازجمله پروژه‌هایی است که در بودجه سال ۹۹ برای آن‌ها اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری گرگان در بافت تاریخی، گفت: بخش اول که شامل کف سازی از مصلی تا نعل‌بندان بوده انجام‌شده است و مشغول دیواره سازی در این مسیر هستیم. کف سازی و مبلمان خیابان غذا در ۱۵ متری پاسرو انجام‌شده و تنها نصب کانکس‌ها مانده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا این امر به تأخیر افتاده است. علاوه بر این کف سازی و مبلمان جدید در خیابان امام خمینی (ره) را در صورت تصویب شورای ترافیک مبنی ایجاد BRT و احداث پیاده راه در این مسیر، دنبال می‌کنیم. در حال حاضر برای جداره سازی خیابان امام خمینی (ره) مشاور گرفته‌شده و مطالعات آن در حال انجام است. امسال نورپردازی بافت تاریخی هم در قالب جدید انجام خواهد شد.

شهردار گرگان در خصوص منابع تحقق بودجه، اظهار کرد: امسال بخش تأمین منابع مالی و درآمدی شهرداری را متنوع کردیم و تنها به دریافت عوارض اکتفا نکردیم و به موضوعات فروش اوراق مشارکت، استفاده از تسهیلات بانکی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توجه ویژه شده است.

دادبود در خصوص نحوه توزیع حدود ۳۰۰ هزار ماسک که از شهر گوانگ‌ژو وارد گرگان شده است، گفت: از همان روز اول اولویت توزیع با مردم گذاشتیم و توزیع آن در محلات سطح شهر، به‌ویژه محلات کم برخوردار شروع شد. بخشی از ماسک‌ها نیز در اختیار مراکز درمانی که در حال خدمت به مردم هستند، قرار داده شده است. فردا در سطح ۳۰ محله شهر، توزیع پک‌های بهداشتی را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟