مشکل عجیب صدا و سیما: تبلیغ شرکت‌های اینترنتی باعث می‌شود جریمه شویم!


مشکل عجیب صدا و سیما: تبلیغ شرکت‌های اینترنتی باعث می‌شود جریمه شویم!

شاید این مورد برای شما دوستان نیز جای تعجب داشته باشد که چرا شرکت‌ها و خدمات‌دهندگان اینترنتی در کشور ما، از بستر صدا و سیما چندان برای تبلیغ استفاده نمی‌کنند. انتشار ویدئویی از یکی از جلسات ستاد مبارزه با کرونا که در آن رئیس سازمان صدا و سیما ابعادی از قرارداد این سازمان با توسکا را بیان می‌کند، پشت پرده همه این مسائل عجیب است.

شاید این مورد برای شما دوستان نیز جای تعجب داشته باشد که چرا شرکت‌ها و خدمات‌دهندگان اینترنتی در کشور ما، از بستر صدا و سیما چندان برای تبلیغ استفاده نمی‌کنند. انتشار ویدئویی از یکی از جلسات ستاد مبارزه با کرونا که در آن رئیس سازمان صدا و سیما ابعادی از قرارداد این سازمان با توسکا را بیان می‌کند، پشت پرده همه این مسائل عجیب است.

بسیاری از شرکت‌های اینترنتی و خدمات دهندگان آنلاین وجود دارند که در کشور ما به ارائه خدمات به کاربران به صورت گسترده می‌پردازند. از خدمات خرید و فروش اینترنتی گرفته تا خدمات گردشگری، خدمات مسکن و هزاران کسب و کار دیگر که حداقل برای هر کدام در کشور ما نمونه‌ای می‌توان یافت، از این موارد هستند.

اما همانطور که گفتیم میزان تبلیغات این شرکت‌ها، حتی آنها که تجارت میلیاردی در روز دارند، در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، نزدیک به صفر است. اما علت این پدیده عجیب چیست؟ آیا شرکت‌ها تمایلی به تبلیغ در صدا و سیما ندارد؟ آیا این شرکت‌ها توانایی پرداخت هزینه تبلیغات در صدا و سیما را ندارند؟ شاید هم صدا و سیما تمایلی به دریافت تبلیغات این سازمان‌ها ندارد؟ کدامیک علت اصلی است؟

همانطور که گفتیم بحث این مطلب طی روزهای گذشته و با انتشار ویدئویی از پخش قسمتی از یکی از جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا در شبکه خبر درز کرد.

در این جلسه، وزیر ارتباطات شرایط گسترش آشنایی با این شرکت‌ها و خدمات‌دهندگان در صدا و سیما را بیان می‌کند و در ادامه آقای علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما در این مورد می‌گوید:

بحث تحویل کالا در خانه بحث پیچیده تجاری است و الان در محلات اینکار توسط مغازه‌ها انجام می‌شود و احتیاج به کار اینترنتی ندارد اگر کار اینترنتی بخواهیم داشته باشیم مثل دیجی‌کالا که دارای شبکه قدرتمندی است جهت تبلیغ ما قراردادی با شرکت توسکا داریم.

نکته عجیب صحبت‌های آقای علی عسکری اما در ادامه و پس از صحبت‌های حسن روحانی، رئیس جمهور بیان می‌شود:

ما خودمان مشکلی نداریم اما (‌در صورت تبلیغ برای شرکتهای اینترنتی) توسکا ما را جریمه می‌کند.

البته حسن روحانی، رئیس جمهور در ادامه اعلام می‌کند که «ما اینجا داریم مصوب میکنیم تا زمانی که کرونا هست مصوب می‌کنیم و کسی نمی‌تواند شکایت کند». ظاهراً قرار بر این می‌شود که پس از تأیید صلاحیت این خدمات‌دهندگان توسط وزارت صمت، شرایط و سازوکار تبلیغ آنها در صدا و سیما بررسی شود تا ممانعت عجیبی که در این راه وجود دارد برداشته شود.

در همین رابطه بخوانید:

- خداحافظی ستاره مربع ها از صدا و سیما؛ توسکا که بود و چه کرد؟!

به هر حال اینکه سازمانی به عظمت صدا و سیما قرارداد تبلیغ خود را به صورت صد در صدی در اختیار یک شرکت ثالث قرار می‌دهد خود جای تعجب فراوان دارد و مشخص نیست که چرا قراردادی که حتی در تک تک آیتم‌های تبلیغاتی صدا و سیما دخل و تصرف می‌کند، ولو با سود فراوان برای این سازمان، منعقد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»