کمبود طلا در امریکا به خاطر ویروس کرونا


کمبود طلا در امریکا به خاطر ویروس کرونا

سرمایه گذاران و بانکداران در ایالات متحده آمریکا به موازات شیوع نوع جدید ویروس کرونا با کمبود جدی شمش ها و سکه های طلا مواجه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد: "فروشندگان همه طلای خود را فروختند و یا کار خود را به طور موقت تعطیل کردند. Credit Suisse Group AG که از سال 1856 میلادی شمش های طلا تولید می کرد این هفته به مشتریانش گفت که حتی درخواست خرید طلا نکنند. در لندن ، بانکداران هواپیما های خصوصی یا هواپیماهای باری نظامی را اجاره می کنند تا شمش های طلای خود را به بورس نیویورک برسانند".

کمبود طلا در امریکا به خاطر ویروس کرونا
© Sputnik / Vitaliy Bezrukih

کمبود طلا در بورس باعث شده است که بانکداران وال استریت از کانادا کمک بخواهند. این نشریه می افزاید: "ضرابخانه سلطنتی کانادا درخواست های بسیار زیادی برای افزایش تولید شمش طلا برای ارسال به نیویورک دریافت کرده است."

این هفته قیمت طلا برای معاملات آتی در ایالات متحده حدود 9 درصد افزایش یافت و به هر اونس 1620 دلار رسید که ب بالاترین سطح طی هفت سال اخیر است. از سال 2000 ، تنها موارد معدودی از چنین افزایش قیمت ها وجود داشته است. به عنوان مثال ، بلافاصله پس از آنکه بانک بزرگ آمریکایی Lehman Brothers در سپتامبر 2008 اعلام ورشکستگی کرد، قیمت طلا افزایش یافته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان