سیستم جدید بارشی به دشت کاشان وارد می شود


سیستم جدید بارشی به دشت کاشان وارد می شود

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با نفوذ سیستم مدیترانه‌ای قدرتمند و پرانرژی از شامگاه شنبه (نهم فروردین) به کشور و گسترش آن به مناطق مرکزی کشور، شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از طرف غرب و جنوب غرب، شاهد بارش های بهاری خواهد بود.

عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زمان بارش ها تا روز دوشنبه ١١ فروردین ادامه دارد و بارش برف در مناطق کوهستانی و باران های رگباری در مناطق دشتی همراه با رعد و برق، بادهای لحظه ای و تگرگ با احتمال ایجاد سیلاب محلی قابل پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به احتمال ایجاد شرایط شکلگیری سیلاب محلی، بالا آمدن آب رودخانه ها و طغیان رودخانه های فصلی، آب گرفتگی معابر عمومی شهری، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی و لغزندگی جاده های کوهستانی، سازمان ها و ارگان های مربوط باید آمادگی های لازم برای مقابله با این مخاطره را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی مورد انتظار و ناپایداری های همرفتی، احتمال مخاطره رگبار، رعد و برق همراه با تندباد لحظه ای، بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق مستعد، در بعد از ظهر روز چهارشنبه این هفته قابل پیش بینی است.

ارغوانی ادامه داد: با توجه احتمال رعد و برق و خطرات ناشی از آن و گسترش بیشتر ویروس کرونا، که به واسطه کاهش دما و جریان باد تشدید می شود، از همه شهروندان درخواست می شود که در خانه های خود بمانند و به حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط