مدیرکل محیط زیست استان: حیات وحش سمنان در سلامت کامل است


مدیرکل محیط زیست استان: حیات وحش سمنان در سلامت کامل است

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر تلفات ناشی از بیماری‌های ویروسی در بین جانوران حیات وحش استان مشاهده نشده است.

امیر عبدوس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داست: آخرین گزارش تلفات در جانوران حیات وحش استان سمنان مربوط به دی سال گذشته است که ۲ بره قوچ به دلیل ضعف جسمی تلف شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان به صورت شبانه‌روزی حفاظت از حیات وحش را بر عهده دارند و هر گونه مورد مشکوک را گزارش می‌کنند و تاکنون مورد مشکوکی که نشانه بیماری در حیات وحش استان باشد گزارش نشده است.

عبدوس با بیان اینکه استان سمنان زیستگاه پرنده‌های خشکی‌زی مانند کبک، تیهو و پا قرقره است و مجوز شکار نیز در این استان فقط برای پرندگان خشکی زی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: مهلت مجوز شکار در بهمن سال گذشته به پایان رسید و اکنون شکارچیان مجاز به شکار هیچ گونه پرنده‌ای نیستند.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف درصدد سوء استفاده از خلوتی روزهای تعطیل نوروز برای دستبرد به طبیعت هستند، تصریح کرد: مجوز شکار برای چهار پایان در استان سمنان به هیچ وجه صادر نمی‌شود و با شکارچیان متخلف نیز با قاطعیت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: بیست و نهم اسفند سه شکارچی متخلف که قصد شکار مرال در جنگل رودبارک در شهرستان مهدیشهر را داشتند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت دستگیر شدند و از اول تا نهم فروردین ۲ شکارچی در پناهنگاه خوش ییلاق و ۲ شکارچی در پارک ملی توران که دست به شکار چهار یاپان غیر مجاز زدند دستگیر شدند.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر