طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قاطعیت در فارس ادامه دارد


طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قاطعیت در فارس ادامه دارد

شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر این که طرح فاصله گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان در حال اجرا است، گفت: نیروی انتظامی مقتدر و مهربان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی این طرح را در مبادی ورودی و خروجی اجرا می کند.

عبدالرضا قاسم پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشکر از همکاری مردم استان فارس در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: انتظار داریم مردم همچنان همکاری لازم را داشته باشند تا طرح فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل و با موفقیت اجرا شود.
وی ادامه داد: این طرح در گذشته نیز با دستور و تدبیر استاندار فارس و با همراهی مردم فهیم و با فرهنگ استان و شهر شیراز و همکاری اقشار مختلف به صورت خودجوش و داوطلبانه اجرا شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم با ضمانت اجرایی بیشتر اجرا می شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به این معناست که سعی می‌ شود با هدف پیشگیری از شیوع کرونا همچنین مهار این ویروس ،تماس‌های بین مردم عادی به حداقل برسد.

به گفته مسوولان مربوط این تصمیم در مورد مردمی است که علائم ظاهری ابتلا را ندارند و افرادی که بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا تلقی نمی شوند، اما ممکن است ناقل ویروس باشند.

مسافران مجاز به عبور از کنارگذر شهرها هستند
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به روند بازگشت مسافران به محل سکونت خود گفت: مسافران و افراد غیر بومی تنها می توانند از کنار گذر شهرها عبور کنند.

قاسم پور افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی ۲ هزار نفر در ۹۵ نقطه استان کار کنترل مبادی ورودی و خروجی استان را انجام می دهند.
وی ادامه داد: توقیف یک ماهه خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف است؛ همچنین خودروهای مسافری در مقصد متوقف می شوند.

فروشگاه های تامین کننده مایحتاج ضروری مردم هرگز تعطیل نمی‌شوند
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصنافی که مایحتاج ضروری و نیاز اولیه مردم را تامین می‌کنند هرگز تعطیل نخواهد شد.
قاسم پور افزود: صنوف غیر ضرور تا ۲۰ فروردین ماه فعالیت ندارند و اصناف متخلف پلمپ می شوند.

مردم برای سیزده بدر برنامه‌ریزی نکنند
وی در ادامه از مردم خواست برای سیزده بدر برنامه ریزی نکنند چرا که تعطیلی سیزده بدر حفظ سلامت شهروندان و ریشه کن شدن بیماری کرونا کمک می کند.

صدور کارت تردد موقت برای کارگران و کارمندان
معاون استاندار فارس گفت: با توجه به ممنوعیت سفر از یک شهر به شهر دیگر برای کارگران کارخانه ها و کارمندان ادارات کارت سفر یا همان کارت تردد موقت صادر می شود.
قاسم‌پور افزود: تنها فرمانداران شهرستان ها اجازه صدور کارت تردد موقت دارند.
وی با تشکر از همکاری‌های ارتش، بسیج و سپاه بیان کرد: تاکید شده است رفتار با مردم با احترام و ادب کامل باشد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تمام خودروهای حامل بار سوخت و ارزاق و کالاهای عمومی شامل مواد فاسدشدنی، دارویی و خوراکی و خودرو های امنیتی، انتظامی، امدادی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی مستثنی هستند و بدون هیچگونه محدودیتی وارد شهرها می شوند.
قاسم پور افزود: تاکید شده است فروشگاه های زنجیره ای تامین کننده مایحتاج ضروری مردم و فروشگاه های عرضه کننده محصولات پروتئینی، قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها با ساعت کار بیشتر و یا به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: تعداد اتوبوس های مسافربری، قطار و پروازها به شدت کاهش پیدا کرده و ترددی به سمت استان های دارای آلودگی بیشتر به کرونا نداریم.
وی اضافه کرد: مردم تنها حسب ضرورت برای مسافرت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: دستگاه های اجرایی استان با حداکثر یک سوم کارکنان مشغول فعالیت هستند.
قاسم پور از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های مرجع و معتبر دریافت کنند.
وی همچنین با بیان اینکه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از کمک و همراهی بخش غیر دولتی،همه اقشار و گروه ها استفاده می کند، گفت: این ستاد فرماندهی واحد دارد و از همکاری و همراهی همه مردم، سمن ها، خیریه ها و بخش غیردولتی تشکر می‌کنیم.
معاون استاندار فارس گفت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی، همه بوستان ها و پارک ها تعطیل هستند لذا مردم در این مکان ها حضور نداشته باشند.
قاسم پور افزود: در فارس حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی و پایانه های بین شهری با محدودیت های جدی فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها