چهارمین واحد صنعتی تولید ماسک در قزوین آغاز به کار کرد


چهارمین واحد صنعتی تولید ماسک در قزوین آغاز به کار کرد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: چهارمین واحد صنعتی تولید ماسک برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرک صنعتی کاسپین قزوین آغاز به کار کرده است.

عیسی قبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا چندی پیش سه واحد صنعتی در استان قزوین ماسک پزشکی تولید می‌کردند که واحد صنعتی چهارم برای افزایش تولید و مقابله هرچه بیشتر با ویروس کرونا در شهرک صنعتی کاسپین شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: از این چهار واحد صنعتی، ۲ واحد ماسک مورد نیاز واحدهای بیمارستانی و درمان، یک واحد صنعتی ماسک مورد نیاز مردم و واحد دیگر ماسک مورد نیاز صنایع دفاع را تولید و تامین می‌کنند.

قبادی با بیان اینکه میزان تولید ماسک واحدهای پزشکی در قزوین به ۳۱ هزار عدد در روز رسیده است، اظهار داشت: با بررسی و برآوردهای صورت گرفته، ۹ هزار عدد ماسک برای مجموعه بیمارستانی و درمانی، ۱۰ هزار عدد ماسک سه لایه برای مردم و ۱۲ هزار عدد دیگر نیز برای مجموعه وزارت دفاع در قزوین تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین به فعالیت ۲۷ کارگاه تولید ماسک معمولی در قزوین اشاره کرد و گفت: این واحدها زیر نظر سپاه صاحب الامر (عج) استان فعالیت می‌کنند.

روزانه ۴۸۷ هزار معمولی و ۳۱ هزار عدد ماسک پزشکی در واحدهای صنعتی و کارگاهی استان قزوین تولید و توزیع می‌شود.

تاکنون ۸۴۱ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۱۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران