خودروهای غیربومی ورودی به شهرستان مرزی رازوجرگلان برگردانده شد


خودروهای غیربومی ورودی به شهرستان مرزی رازوجرگلان برگردانده شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان گفت: ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان مرزی خراسان شمالی به منظور مقابله با ویروس کرونا ممنوع شده و در این راستا روز شنبه تعداد زیادی خودرو از تنگه ترکمن برگردانده شد.

روح الله حسین پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسیر اصلی ورودی به این شهرستان، تنگه ترکمن است، اظهار داشت: هم اکنون محورهای مرزی تازه قلعه به دربند، امانلی به خرتوت، راز به پیربز و پشنده، آیرقایه به قازانقایه کاملا بسته شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت رازوجرگلان با شهرستان های دیگر استان متفاوت است، خاطرنشان کرد: اگر ویروس کرونا در این شهرستان شیوع گسترده ای پیدا کند به علت نبود بیمارستان و پزشک متخصص شرایط بحرانی خواهیم داشت.

حسین پور با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم مهم ترین اولویت در شهرستان است، تصریح کرد: با افراد متخلفی که برگزاری برنامه ها و تجمعاتی که سلامت مردم را به خطر می اندازند و این محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

فرماندار رازوجرگلان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان باید به ناظران خود اعلام کند که تا اطلاع ثانوی هیچ پیمانکار غیربومی به شهرستان و روستاها این منطقه مراجعه نکند، زیرا اجازه ورود داده نخواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این گستره در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا روز جمعه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۸۰ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۲۷ نفر رسیده است.

شهرستان راز و جرگلان با ۷ بیمار، کمترین مبتلایان استان به کرونا را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات