مردم بوشهر ترددهای ضروری را هم به حداقل کاهش دهند


مردم بوشهر ترددهای ضروری را هم به حداقل کاهش دهند

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گرو این است که هیچ کسی از منزل خارج نشود و حتی خریدهای ضروری و مراجعه به پزشک را نیز به حداقل برسانند.

مجید خورشیدی روز شنبه در برنامه تلویزیونی بهار بوشهر افزود: هرچند معابر شهری بوشهر خالی از مردم شده و به ندرت عده‌ای از افراد در خیابان‌ها دیده می‌شوند اما همه قشرهای جامعه همانند اصناف که با ایثار از معیشت و امرار معاش خود برای سلامت مردم گذر کردند لطف کنند و از منزل خارج نشوند.

وی بیان کرد: امروز بنا به وظیفه شرعی، ملی میهنی و انسانی همه باید در خانه بمانند و هیچ خدمتی به کشور بالاتر از در خانه ماندن نیست.

خورشیدی ادامه داد: اگر قرار بر لغو سفرها است این اصل در مورد پروازها نیز باید صدق کند اما چون استان بوشهر استانی است که فاصله قابل توجهی نسبت به مرکز کشور دارد و ممکن است برای برخی از افراد سفرهای ضروری پیش آید حداقل پروازها فقط برای تهران برقرار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به غیراز تهران آن هم بسیار محدود برای هیچ مقصد دیگری پرواز وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی آنهایی که سفر هوایی می‌روند نیز سلامت مردم را در نظر بگیرند و اگر سفر آنها ضروری نیست به سفر هوایی و زمینی مبادرت نکنند.

وی گفت: براساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار است یک سوم ظرفیت اداری دستگاه‌های اجرایی برای حفظ ضرورت‌ها فعال باشند به همین دلیل از مدیران الزامات طرح را رعایت و به نحوی مدیریت کنند تا هیچ کدام از همکارانی که حضور آنها در محل کار ضروری نیست به اداره فراخوانی نشوند.

وی تاکید کرد: بنا به اعلام استاندار بوشهر آن دسته از افرادی که محل کار آنها در بوشهر و در جای دیگر ساکن هستند تا حد امکان به دستگاه اجرایی فراخوانی نشوند و مدیران به رعایت سقف حضور یک سوم کارکنان در اداره‌ها توجه کنند.

خورشیدی در باره خانه‌های مبله و خانه باغ‌ها گفت: مردم اگر از اینکه شهروند غیر مسئولی با بی‌درایتی منزل خود را به عنوان مبله و یا خانه باغ در اختیار مسافران قرار داده به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و بلافاصه پلیس برای پلمب آنها اقدام کند.

وی گفت: طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین با جدیت و ملاطفت آغاز شده‌است و نیروهای راهنمایی و رانندگی و انتظامی با همراهی بسیج و جمعیت هلال احمر مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان را با اعمال قانون و مقررات کنترل می‌کنند.

وی یادآور شد: در روزنخست اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سعی شد کمترین حد از اعمال قانون صورت بگیرد و بیشتر با تذکر، راهنمایی و ارشاد اجراشد هرچند برای اجرای طرح به تعداد کافی خودروهای متخلف که سلامت شهروندان را به خطر انداخته بودند اعمال قانون انجام شد و ضمن توقیف خودروها برخی افراد با برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی به سمت منزل بدرقه شدند.

وی یادآور شد: هرچند تا پیش از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترددها به سمت استان بوشهر تا ۸۰ درصد کاهش یافته بود اما با اجرای این طرح ترددها و مسافرت‌ها تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته‌است.

وی بیان کرد: در بازدیدی که از مبادی ورودی و خروجی داشتیم فقط خودروهای پلاک‌های ۴۸ و ۵۸ دیده می‌شد که تاکید می‌کنم از امروز (شنبه ) این نوع رفتاری که در روز نخست مردم در مبادی ورودی و خروجی دیدند را کمتر خواهند دید.

خورشیدی تاکید کرد: مهربانی و احترام پلیس همچنان هست اما اعمال قانون و مقررات با شدت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز برابر مندرجات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سخت‌گیری‌های لازم در مبادی خروجی هم به اجرا گذاشته می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پلیس به طور حتم مانع خروج کسانی که سفر غیر ضروری انجام می‌دهند می‌شود و ممکن است خودروی آنها توقیف کند و جریمه شوند.

وی با تاکید براینکه مردم کمترین خروج را از خانه داشته باشند گفت: در زمان حاضر امکانات توریستی به صورت کامل در ساحل تعطیل است و هیچگونه تسهیلاتی به افراد اعم از ساکنان بومی و مسافران ارائه نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!