آسمان آذربایجان‌شرقی تا پایان هفته ابری همراه با رگبار باران است


آسمان آذربایجان‌شرقی تا پایان هفته ابری همراه با رگبار باران است

تبریز - ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید، آسمان استان از امروز شنبه تا پایان این هفته نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران خواهد بود.

محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه کلیه نواحی به ویژه جنوب استان را تحت تاثیر قرار می دهد و در نواحی مرتفع و مناطق سردسیر احتمال بارش برف وجود دارد.

وی با بیان اینکه این با ورود این سامانه در برخی نواحی شاهد غرش آذرخش و مه رقیق خواهیم شد، اظهار داشت: این سامانه همچنین موجب وزش باد تا گاهی نسبتا شدید، کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در نواحی مستعد احتمال اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نبوده بنابراین به مسافران و هم استانی‌ها توصیه می‌شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه و حضور در ارتفاعات خودداری کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آورند.

امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی( ۹ صبح) شبستر و تبریز با ۹ درجه و سراب با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان هستند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا