پاسداران مصداق ایمان، تعهد، بینش سیاسی و از خود گذشتگی هستند


پاسداران مصداق ایمان، تعهد، بینش سیاسی و از خود گذشتگی هستند

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با اشاره به سرلوحه بودن امام حسین(ع) برای همه پاسداران بصیر تأکید کرد که پاسداران مصداق ایمان، تعهد، بینش سیاسی و از خود گذشتگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «مجید منتظر زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت سرور و سالار شهیدان و روز پاسدار اظهار داشت: این روز به تأسی از پیام تاریخی امام راحل در تیرماه سال 58 که مصادف با سوم شعبان آن سال بود به روز پاسدار نام گذاری شده است.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) افزود: امام راحل سوم شعبان را طلیعه پاسداری از مکتب مترقی اسلام دانسته و تأکید کردند که امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام عزیز و قرآن بود؛ از آن روز هر ساله سوم شعبان را روز پاسدار می نامند.

وی با بیان این که پاسداران انقلاب اسلامی به تبعیت از سرور شهیدان، جان خود را برای اسلام در کف دست گرفته اند، گفت: به خاطر داریم پاسداران عزیز ما بعد از انقلاب اسلامی برای حفظ و تداوم آن از چه تلاش هایی فروگذار نکردند و چه جوانان پرشور مستعدی که وارد میدان ها شدند و جان فشانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظر زاده ایمان، تعهد، بینش سیاسی درست، آگاهی نسبت به نقشه های دشمنان و از خود گذشتگی را از جمله خصائص پاسداران عنوان کرد و افزود: پاسداران از همان ابتدا با هدایت های امام راحل از همه چیز خود گذشتند و در کمیته های انقلاب اسلامی با جدیت و تلاش نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی تصریح کرد: این نیروی مخلص و فداکار با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز وابستگی خود را به انقلاب و نظام فراموش نکرده و هنوز صادقانه در میدان عمل قرار دارد و هرکجا که نیاز به اقدام باشد وارد میدان می‌شود و از جان خود می گذرد.

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) با اشاره به هجمه های دشمنان در فضای مجازی و حقیقی علیه سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: اهمیت و ارزش کار پاسداران دقیقا از همین جا روشن می‌شود که همیشه نوک پیکان حمله دشمنان به سمت این نیروهای از جان گذشته است که شما نمونه بارز آن را در وجود ابر مردی همچون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دیدید که چگونه کشور به احترام شهادت او قیام کرد.

وی با بیان این که در کشور ما حاج قاسم های زیادی هستند که راه او را ادامه می دهند، گفت: پاسداران نه تنها در جبهه جنگ علیه باطل با جدیت وارد می شوند، بلکه در جبهه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی نیز با قدرت وارد شده اند همچنانکه در سیل و زلزله و کرونا و امثال آن همیشه پاسداران و بسیجی ها در صف مقدم خدمت گذاری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظر زاده خدمت به دین و نوکری مردم را دو اصل اساسی در بین نیروهای پاسدار عنوان کرد و افزود: طلاب و روحانیون بسیجی پاسدار ما در همین قضیه کرونا کارهای بزرگی انجام داده اند که از تمیز کردن بیمارستان ها، رسیدگی به اوضاع بیماران، ضدعفونی معابر، اعطای بسته های ضدعفونی تا غسل و کفن و دفن اموات کرونایی را بدون هیچ منتی انجام داده اند.

وی تصریح کرد: پاسداران که نمونه ای از آنها حاج قاسم سلیمانی هستند به تبعیت از امام شهید خود دقیقا در صحنه هایی وارد می شوند که دیگران از آن ترس دارند یا خود را وارد آن عرصه ها نمی‌کنند و در یک جمله پاسدار کسی است که تا خون در بدن دارد لحظه ای و کمتر از لحظه ای دست از آرمان ها و اهداف خود برنمی دارد و برای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش می‌کند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی