رویدادهای مهم کرمانشاه در هفته اول نوروز 99


رویدادهای مهم کرمانشاه در هفته اول نوروز 99

کرمانشاه- ایرنا- ابتلای 199 از مردم کرمانشاه به بیماری کرونا، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بوستان شرقی و اعمال جریمه‌های سنگین برای خودروهای غیربومی حاضر در کرمانشاه از مهمترین رویدادهای خبری هفته نخست سال 1399 در استان بود.

استاندار کرمانشاه در پیام نوروزی خود با تاکید بر مبارزه جدی با ویروس کرونا، گفت: سال ۹۹ را با شعار پیروزی بر کرونا آغاز می‌کنیم، تا هرچه زودتر مردم به زندگی عادی بازگردند.

هوشنگ بازوند عنوان کرد: سال ۹۸ را با بحران سیل آغاز کردیم و توانستیم با همکاری مردم به خوبی و بدون خسارت جانی از آن عبور کنیم هرچند در پایان سال ۹۸ با بحران کرونا رو به رو شدیم که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوب مردم و متخصصان هرچه زودتر زنجیره‌ این ویروس را قطع کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای قطع زنجیر اتصال ویروس در خانه ماندن است، ادامه داد: سال ۹۹ را با شعار پیروزی بر کرونا و در خانه بمانیم شروع می کنیم تا هرچه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

بازوند با تاکید بر این که پس از عبور از بحران کرونا برنامه‌های توسعه استان با جدیت دنبال می‌شود، اظهارداشت: اولویت کرمانشاه اشتغالزایی و عبور از بحران بیکاری است.

بیش از ۴۸۳ هزار عدد مواد ضدعفونی و لوازم‌بهداشتی در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف بیش از ۴۸۳ هزار عدد لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی احتکار شده در شهرک دولت آباد کرمانشاه و باتلاش ماموران پلیس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان اعلام کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مقام قضایی موفق به دستگیری فرد محتکر شده و از انبار وی ۴۸۰ هزار دستکش، ۲۰۰ عدد ماسک طبی و صنعتی و ۳۴۲ عدد محلول ضدعفونی کننده کشف و آنها را به نماینده سازمان غذا و دارو تحویل دادند.

وی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده بنا به نظر کارشناشان حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تحقیقات اولیه و اعتراف به جرم ارتکابی به دادسرای جرایم پزشکی و دارویی معرفی شد.

هتل‌ها و مراکز اقامتی کرمانشاه در ایام نوروز مسافر نمی‌پذیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در تعطیلات نوروز در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

امید قادری اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان و به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، تمامی مراکز اقامتی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، بوم‌گردی و ... تا اطلاع بعدی از پذیرش هرگونه گردشگر داخلی و خارجی خودداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ️نصب چادر در پارک‌های استان کرمانشاه نیز دارای ممنوعیت است، از مردم سراسر کشور خواست در زمان مناسب به استان کرمانشاه سفر کنند.

۲ کشته و ۵۲ زخمی در هفته اول تعطیلات نوروزی

رییس پلیس راه کرمانشاه گفت: در هفته اول تعطیلات نوروزی از ۲۷ اسفند تا پایان روز چهارم فروردین ۲ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را از دست داده و ۵۲ نفر نیز زخمی شدند.

سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده ۲ فقره تصادف فوتی، ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۶۴ فقره تصادف خسارتی در جاده های استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: آمار افراد جان باخته در سوانح رانندگی در مدت زمان یادشده و در مقایسه با آمار تعطیلات نوروزی سال گذشته ۸۵ درصد، آمار افراد مجروح ۴۱ درصد و آمار تصادفات خسارتی نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حیدری همچنین از کاهش ۳۸ درصدی مجموع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در نوروز ۹۹ نسبت به نوروز ۹۸ خبر داد.

۳۲۰ تخت برای دوران نقاهت بیماران در کرمانشاه آماده شده است

استاندار کرمانشاه با قدردانی از همکاری سپاه و ارتش در راستای مقابله با کرونا در استان گفت: ۳۲۰ تخت شامل ۲۰۰ توسط سپاه و ۱۲۰ تخت توسط ارتش برای دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه آماده شده است.

هوشنگ بازوند در بازدید از نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا که توسط ارتش و در کنار بیمارستان فارابی ایجاد شده، با اشاره به همکاری مطلوب ارتش و دانشگاه علوم پزشکی در ایجاد این نقاهتگاه، افزود: راه اندازی این نقاهتگاه براساس نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله و کنترل بیماری کرونا است که در ستاد مبارزه با کرونا استان مصوب شده بود.

مصرف بنزین در کرمانشاه ۵۳ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، از کاهش ۵۳ درصدی مصرف بنزین در پنج روز ابتدایی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

«فریدون یاسمی» اعلام کرد: کاهش ترددهای درون و برون شهری به دنبال شیوع بیماری کرونا دلیل اصلی این کاهش مصرف بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۸ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۶۸ جایگاه گاز طبیعی در استان کرمانشاه فعال هستند و به صورت روزانه و مستمر بر کار آنها نظارت می شود.

کاهش ۵۰ درصدی پروازها در کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: از ابتدای نوروز ۹۹ تا پایان روز پنجم فروردین پروازهای این فرودگاه ۵۰ درصد کاهش داشته است.

«مجتبی بیاتی» اعلام کرد: این کاهش پرواز به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش چشمگیر سفرها بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایط عادی هفته ای ۱۲۰ پرواز به صورت رفت و برگشت به مقاصد تهران، مشهد مقدس، کیش، قشم، عسلویه و بندرعباس انجام می‌شود.

ساخت و ساز غیرمجاز در بوستان شرقی کرمانشاه تخریب شد

با حضور دادستان کرمانشاه و نماینده دستگاه‌های مختلف از ساخت و ساز بوستان شرقی بازدید به عمل آمد و با دستور دادستان کرمانشاه این ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه در خصوص تخلف دیوارکشی در بوستان شرقی کرمانشاه داشت: بنا به دستورالعملی که از مدت‌ها قبل به استان واصل شده، اگر اختلافی بین دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد، باید آن را در جلسات کارشناسی استانداری حل و فصل کنند.

امید قادری تصریح کرد: براین اساس تاکنون اختلافاتی که در بحث ساخت و ساز در عرصه و حریم تاق بستان با شهرداری داشته‌ایم را در جلسات استانداری حل و فصل کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به بحث تله کابین و فانفار اشاره کرد.

۸۶۰ کارگر کرمانشاهی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بااشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها در راستای مقابله با بحران کرونا گفت: تاکنون ۸۶۰ کارگر که در این وضعیت بیکار شده‌اند برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

حسن عزیزی افزود: این کارگران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و برای مقابله با ویروس کرونا بیکار شده اند لذا تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده اند.

وی با اشاره به سیاست کاهش کارکنان و مراجعه حضوری مردم به بخش های مختلف اداره کار گفت: افراد برای ثبت نام دریافت بیمه بیکاری باید تقاضای خود را از طریق سامانه الکترونیکی ارسال کنند تا رسیدگی و بررسی شود.

عزیزی همچنین به خسارت شدید مشاغل خرد و گردشگری ناشی از مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: دولت برای کمک به این مشاغل تمهیداتی اندیشیده است.

ساعات و ایام کاری جدید دفاتر پلیس ۱۰+ در کرمانشاه اعلام شد

معاون فناوری ارتباطات پلیس کرمانشاه گفت: براساس تصمیم جدید اتخاذ شده دفاتر پلیس ۱۰+ شهرستان های دالاهو (خیابان شهید باهنر)، سرپل ذهاب (حیابان امام)، قصرشیرین (بالا آبشار)، گیلانغرب (خیابان شهدا)، روانسر (بلوار ۲۲ بهمن)، ثلاث باباجانی (میدان معلم)، هرسین (خیابان امام)، صحنه (خیابان مولوی)، سنقروکلیایی (میدان سپاه) و کوزران (بلوار امام) از پنجم فروردین تا اطلاع بعدی تنها از ساعت ۹ تا ۱۲ پذیرای ارباب رجوع خواهند بود.

سرهنگ کامبیز رستمی افزود: همچنین دفاتر پلیس ۱۰+ در شهرستان های جوانرود (بلوار انقلاب)، کنگاور (خیابان مهدیون)، پاوه (خیابان ۲۶ مرداد) و اسلام آبادغرب (خیابان آیت الله طالقانی) نیز از تاریخ ۹ تا ۱۴ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ در خدمت مردم خواهند بود.

معاون فاوا انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: دیگر دفاتر پلیس ۱۰+ شهرستان های یاد شده، جوانرود (خیابان معلم)، کنگاور (میدان بسیج)، اسلام آبادغرب (بلوار شهید چمران) و پاوه (بلوار امام محمد غزالی) نیز از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ فروردین و در همان ساعت یاد شده (۹ تا ۱۳) دایر خواهند بود.

وی در خصوص دفاتر پلیس ۱۰+ شهر کرمانشاه نیز گفت: از تاریخ شنبه ۹ تا پنجشنبه ۱۴ فروردین دفاتر مستقر در میدان فردوسی، میدان جمهوری، شهرک دولت آباد، خیابان نوبهار، چهار راه رودکی، شهرک مسکن و میدان آزادی با کد ۸۳۱۱۱۵ از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای مردم خواهند بود.

سرهنگ رستمی تصریح کرد: در روزهای شنبه ۱۶ تا چهارشنبه ۲۰ فروردین نیز دفاتر مستقر در میدان ایثار، خیابان راهنمایی و رانندگی، خیابان ۲۲ بهمن، شهرک الهیه، بلوار طاق بستان، خیابان شهید اشرفی اصفهانی و میدان آزادی با کد ۸۳۱۱۲۳ در همان ساعت ۸ تا ۱۴ خدمات لازم را ارایه خواهند کرد.

تصادفات درون شهری در کرمانشاه ۵۲ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: از ۲۵ اسفند که طرح نوروزی پلیس آغاز شد تا ابتدای روز هفتم فروردین شاهد کاهش ۵۲ درصدی سوانح درون شهری نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته بوده‌ایم.

سرهنگ «فضل الله شیری» اعلام کرد: این کاهش شامل مجموع سوانح جرحی، فوتی و خسارتی می شود که عمده دلیل آن نیز کاهش ترددهای درون شهری و همراهی مردم با مسوولان برای مهار بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس تا امروز که ۱۱ روز از زمان آن می گذرد، متاسفانه چهار نفر جان خود را در سوانح درون شهری از دست دادند که البته همه این آمار مربوط به پنج روز پایانی سال ۹۸ بوده است.

سرهنگ شیری یادآوری کرد: در مدت زمان یاد شده تصادفات جرحی ۵۲ درصد و تعداد مجروحان نیز ۴۷ درصد نسبت به نوروز ۹۸ کاهش داشته است.

کمک اقتصادی سپاه به ۱۳ هزار کرمانشاهی متاثر از کرونا

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه اعلام کرد: به منظور کمک به افرادی که اقتصادشان به واسطه شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، ۱۳ هزار بسته حمایتی بین آنها توزیع خواهد شد.

سردار بهمن ریحانی با بیان اینکه در روزهای گذشته سه هزار مورد از این کمک ها که هر کدام از این بسته ها ۵۰۰ هزار تومان ارزش مالی دارد بین افراد نیازمند و متاثر از شیوع ویروس کرونا توزیع شده، افزود: در روزهای آینده ۱۰ هزار بسته باقی مانده نیز بین افراد نیازمند که به کمک مردم شناسایی شده‌اند، توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این بسته های حمایتی از اعتبارات داخلی سپاه تامین شده اند، افزود: کارگران، دستفروشان و دیگر افرادی که به واسطه شروع کرونا اقتصاد آنها تحت تاثیر قرار گرفته است در این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ریحانی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نیروی سپاه پاسداران به منظور کنترل و مقابله با بیماری کرونا در استان کرمانشاه به کار گرفته شده‌اند، گفت: بخش عمده ای از این نیروها به منظور انجام طرح های غربالگری در سطح استان و شناسایی بیماران مبتلا و افراد در معرض خطر به کارگیری می‌شوند.

جریمه‌های سنگین در انتظار خودروهای غیربومی در کرمانشاه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرماشاه، از توقیف یک ماهه و اعمال جریمه پنج میلیون ریالی برای خودروهای غیربومی در کرمانشاه خبر داد و گفت: توقیف و جریمه درنظر گرفته شده در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال و از ۸ تا ۱۵ فروردین اعمال می شود.

فضل الله شیری اظهارداشت: باتوجه به لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد، پلیس راهور با هرگونه تردد خودروهای غیربومی برخورد و جرائم درنظرگرفته را برای آنها اعمال می کند.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا، تمامی تفرجگاه ها، پارک ها، مراکز تفریحی و ... در سطح شهرهای کرمانشاه تعطیل و با هرگونه پارک خودرو و توقف وسایل نقلیه در ورودی و یا حاشیه اماکن یاد شده برخورد می شود.

آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۱۹۹ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا پایان روز هشتم فرردین آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹۹ نفر رسیده که ۲۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۲۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۰ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی