ایراد خطبه ائمه جماعات در فضای مجازی با تعطیلی مساجد در آمریکا


ایراد خطبه ائمه جماعات در فضای مجازی با تعطیلی مساجد در آمریکا

در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مساجد این کشور نیز بسته شده و مبلغان و ائمه جماعات مساجد در فضای مجازی خطبه‌ها را ایراد می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الجزیره»، شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، تاثیر ویژه ای بر فعالیت های مذهبی مسلمان گذاشته است. در همین راستا، ایالت متحده امریکا نیز از این امر مستثنی نبوده است. با این وجود، ائمه مساجد و مبلغان در آمریکا اعلام کردند: سمینارها به صورت اینترنتی برگزار می شود.

سایت «میدل ایست آنلاین» انگلیس در گزارشی در این باره نوشت: بیشتر مساجد آمریکا با توجه به هشدارهای رسمی و مقامات مربوطه بسته شده است. در این گزارش آمده است: یک جمعیت آمریکایی مسلمان نیز با مشارکت برخی از علما و ائمه مساجد به برگزاری سمینار روزانه از طریق اینترنت اقدام کرده است. این سازمان هر روز بعد از ظهر دعا، قرآن کریم و سخنرانی ها را از طریق اینترنت پخش می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: «عمر سلیمان»، یکی از امام جمعه های برجسته آمریکا در جهت پاسخ به نیازهای معنوی نمازگزارانی که در منزل نماز خود را اقامه می کنند، اند، خطبه ها را تا زمانی که درهای مساجد باز شود، اینترنتی بیان می کند.

«نعیم بک» که به صورت هفتگی برای جوانان مسلمان در منطقه واشنگتن صحبت کی کرد، در این باره گفت: سخنرانی در شبکه های مجازی باعث می شود هر کسی خواست به آن گوش دهد و مسلمانان در کشورهای مختلف نیز می توانند آن را بشنوند.

نویسنده این گزارش در پایان نوشت: با استمرار شیوع ویروس کرونا در آمریکا ، مساجد در سراسر کشور با سختی رو به رو می شوند، به ویژه اینکه ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر