رجب ماه تمرین دوری از گناه و ورود پاک به ماه مبارک رمضان است


رجب ماه تمرین دوری از گناه و ورود پاک به ماه مبارک رمضان است

آیت‌الله تحریری تاکید کرد: رجب، مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است، در این ماه با تمرین دوری از گناه و انجام واجبات، پاک وارد ضیافت‌الله شویم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» شامگاه جمعه، ۲۳ اسفند در قالب فضای مجازی برای طلاب این حوزه علمیه به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: پروردگار متعال مکان و زمان‌های ویژه‌ای را برای بندگان خود تعیین کرده که آنها بتوانند در این زمان‌ها و مکان‌های خاص با تقرب و سیر به سوی خداوند الطاف بزرگ الهی را شامل حال خود کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه انسان می‌تواند در هر زمان و مکانی با خداوند رابطه خاضعانه و خاشعانه داشته باشد، عنوان کرد: اگر خداوند متعال برخی زمان و مکان‌های خاص را قرار داده به این دلیل است که انسان رابطه خالصانه بیشتری با او داشته باشد.

وی افزود: برای رسیدن به رابطه خالصانه با خداوند باید در این زمان و مکان‌های خاص اعمال و رفتار درست و مناسبی انجام داد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه ماه رجب نزد خداوند بسیار بزرگ است، گفت: نخستین ماه الهی رجب و مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است، در این ماه با دوری از گناه و انجام واجبات تمرینی داشته باشیم که پاک وارد ماه رمضان شویم، ماه مبارک رمضان به ذات مقدس الهی منصوب است.

وی با بیان اینکه برای ارتباط با خداوند مراحل و زمینه‌های فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: هر شخصی به میزان ظرفیت وجودی خود با خداوند متعال در ارتباط است که می‌تواند با آن اصلاح و تغییرات درستی را در وجود خود فراهم کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به حدیثی درباره ملک داعی، عنوان کرد: خداوند متعال ملکی به نام داعی را در آسمان هفتم قرار داده که ماموریت او ندا دادن مردم از ابتدای ماه رجب است که در این ندا انسان‌ها را به جایگاه ماه رجب و خودشان آگاه کند که از این فرصت استفاده ببرند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: هر کس شامل این حدیث شود در مسیر سعادت قرار گرفته است و خوشا به حال کسانی که در این ماه همواره به یاد خدا بوده و او را اطاعت می‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس