جهش تولید موجب رونق اقتصادی و تحقق استقلال سیاسی می شود


جهش تولید موجب رونق اقتصادی و تحقق استقلال سیاسی می شود

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان این که جهش تولید موجب رونق اقتصاد و در نتیجه تحقق استقلال سیاسی می‌شود، گفت: تولید بیشتر موجب کاهش نقدینگی و افزایش درآمد دولت و مردم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم مقیمی حاجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رونق در مسائل اقتصادی در حقیقت در راستای تحقق استقلال سیاسی است که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که رونق و عدم وابستگی در اقتصاد زمینه را برای استقلال کشور فراهم می‌کند، گفت: ضعف در اقتصاد و تولید سبب می‌شود تا دولت مردان در موضع گیری های سیاسی نیز نتوانند بر اساس آرمان ها و مصالح ملی قدم برداشته و تصمیم درستی بگیرند.

وی تصریح کرد: تولید تأثیر مستقیم در اقتصاد و اقتصاد بارور تأثیر مستقیم در استقلال دارد و زمانی که دشمنان قسم خورده به دنبال فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه بر ضد ملت شریف ایران هستند و می خواهند برای رسیدن به مطامع خود، جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند و موجب کوتاه آمدن ما از مواضع محکم سیاسی بشوند، بهترین کار تلاش در جهت رونق اقتصادی و تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به فواید جهش در تولید اظهار داشت: جهش تولید سبب درآمدزایی برای مردم، رونق کسب و کارها، تشویق سرمایه گذاران و بهبود نسبی وضعیت مردم می‌شود.

وی با بیان این که با افزایش تولید زمینه برای درآمد زایی دولت بیش از گذشته فرهام می‌شود، گفت: زمانی که درآمد مردم بالا برود طبعا درآمد دولت از بخش دریافت مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند و همچنین با رونق تولید به عدم وابستگی به نفت و درنتیجه بالارفتن درآمد دولت و همچنین کاهش نقدینگی و تورم می‌ رسیم و دعا می کنیم که دولت امسال به تحقق این شعار توجه جدی داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه اضافه کرد: استقلال سیاسی موجب امکان تحقق شعارهای انقلاب و آرمان های متعالی جمهوری اسلامی می‌شود که این مسأله در کنار رونق اقتصادی موجب به میدان آمدن مردم به عنوان یکی از پشتوانه های اصلی و مشارکت های عمومی بالاتر در صحنه های حساس سیاسی و اجتماعی شده و زمینه اعتماد فراگیر به جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی