نوروز و زنده شدن زمین پس از مرگ آن، دارای فلسفه عقلانی است


 نوروز و زنده شدن زمین پس از مرگ آن، دارای فلسفه عقلانی است

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: نوروز و زنده شدن زمین پس از مرگ آن دارای فلسفه عقلانی است، انسان باید از تحولات و زنده شدن زمین پس از مرگ آن درس عبرت بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت سال نو در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: با آمدن فروردین طبیعت دچار تحول می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: بدانید مسلما خداوند زمین را بعد از مرگ آن زنده می کند و ما آیات خود را برای شما تبیین می کنیم شاید تعقل کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نوروز و زنده شدن زمین پس از مرگ آن دارای فلسفه عقلانی است، ابراز کرد: انسان باید از تحولات و زنده شدن زمین پس از مرگ آن درس عبرت بگیرد.

وی با بیان اینکه خداوند زمین و آسمان را بیهوده خلق نکرده و آن را برای انسان آفریده است، گفت: اگر انسان با توجه به خلقت آسمان و زمین توسط خداوند برای انسان تعقل خود را به کار گیرد طوری زندگی می‌کند که خداوند از او راضی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) ابراز کرد: جمعه سید ایام و عید مسلمانان است که خداوند ظهور حضرت مهدی(عج) را در آن قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) تاکید کرد: حضرت موسی‌بن جعفر(ع) برای همه بشریت باب‌الحوائج(ع) هستند، مسلمانان اهل‌سنت بغداد همواره در مشکلات و اضطرار به ایشان پناه می‌برند.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی در مقابل قدرت الهی توان ایستادگی ندارد، ابراز کرد: امروز کرونا یک بحران جهانی است که حتی قدرت‌های ظاهرا بزرگ دنیا را دچار مشکل کرده است. اما ما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: رهبر معظم انقلاب در سفارش به مردم دعای هفتم صحیفه سجادیه را توصیه کردند که در آن آمده هیچ قدرتی جز قدرت خداوند نمی‌تواند جامعه انسانی را از بلا حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سلامتی امانت خداوند است، خاطرنشان کرد: انسان وقتی دچار بیماری می‌شود عجز خود و قدرت الهی را بهتر درک می‌کند، بر همین اساس تا سالم هستید از سلامتی خود در مسیر عمل صالح و کمک به دیگران بهره بگیرید و به فکر توشه آخرت خود باشید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403