مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- ایجاد بیمارستان صحرایی سازمان پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد، رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن راههای مقابله با کروناست و بیش از 70 درصد مردم اصفهان از منازل خود خارج نشدند از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت.

استاندار: تردد به سمت اصفهان ۷۵ درصد کاهش داشته است

استاندار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد استانی مبارزه به بیماری کرونا، گفت: بنا به گزارشهای واصله، تاکنون ترددها به سمت این استان ۷۵ درصد کاهش داشته است.

عباس رضایی در ارتباط ویدئو کنفرانس با حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری افزود: تعداد موارد بستری و ترخیصی در ۲۲ شهرستان استان استیبل(ثابت) رسیده است و جمع افراد بستری و ترخیص شده سیر نزولی پیدا کرده است.

وی با اشاره به احتمال افزایش ترددها در هفته دوم سال جاری، ادامه داد: پیشی بینی می کنیم با توجه به احتمال افزایش ترددها افراد مبتلا نیز در این مقطع افزایش پیدا کند.

۴۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر استان اصفهان توزیع می‌شود

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اصفهان گفت: ۴۰۰ هزار بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب‌پذیر که با همکاری اتاق بازرگانی تهیه شد طی روزهای آینده در این استان توزیع می‌شود.

حجت‌الله غلامی اظهارداشت: جامعه هدف این بسته ها قرار است طی ۲ روز آینده با کمک بهزیستی و دستگاههای حمایتی مشخص شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به گلایه مردم از نحوه توزیع اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با محوریت معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان برای تخصیص و توزیع این اقلام شکل گرفته است که این کمیته بر نحوه توزیع عادلانه و یک نواختی قیمت ها در استان نظارت و فعالیت های خود را دنبال می کند.

رییس سازمان صمت اصفهان: توجه به جوانان، لازمه تحقق "جهش تولید" در کشور است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: لازمه تحقق شعار «جهش تولید» توجه هرچه بیشتر به نسل جوان به عنوان نیروی محرکه و بخش خصوصی است.

ایرج موفق با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از مخترعان و تولیدکنندگان جوان برای جهش تولید و شکوفایی در صنعت، نکته‌ای راهبردی و اساسی است و رونق صنعت و حرکت به سمت تولیداتی با صرفه اقتصادی بالا، بهبود اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

وی به ضرورت حمایت از تشکل‌های مردمی و تشکل‌های مرتبط با تولید و صادرات اشاره و تصریح کرد: هرچه بخش خصوصی بتواند در عرصه‌های گوناگون اختیار عمل بیشتری داشته باشد ثمره ای جز رونق و اشتغالزایی نخواهد داشت.

پارک خودرو در تفریحگاه‌های حاشیه زاینده‌رود ممنوع شد

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و کاهش تردد در سطح شهر،توقف و پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود ممنوع است.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی افزود: براساس تصمیم جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا، پلیس موظف به اعمال قانون خودروهایی است که بدون توجه به هشدارها اقدام به توقف در تفریحگاه‌های حاشیه زاینده‌رود می‌کنند.

وی اظهارداشت: در صورت مشاهده خودروهای پارک شده در حاشیه زاینده‌رود علاوه بر جریمه خودرو به پارکینگ‌های نیروی انتظامی منتقل می‌شود.

شمار جان باختگان کرونا در استان اصفهان به ۱۹۸ نفر رسید

شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین به ۱۹۸ نفر رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه تعداد جان باختگان بیماری کرونا در ۲۲ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه را یکصد تَن و دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد جان باختگان این بیماری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را ۹۸ تَن اعلام کرد که در مجموع ۱۹۷ تَن در اثر ابتلا به کرونا در استان اصفهان فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این روز با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان به وضعیت هشدار و بحرانی رسیده است، اظهارداشت: تا روز سوم فروردین از سه هزار و ۳۳۳ نمونه آزمایشگاهی گرفته شده از افراد مشکوک، نتیجه آزمایش ۲ هزار و ۶۶ نفر منفی و یکهزار و ۲۶۷ نفر مثبت و قطعی بوده است.

مصرف بهینه آب در اصفهان بویژه در ایام نوروز ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: مصرف بهینه آب در استان به ویژه در تعطیلات نوروز امسال به دلیل شرایط خاصی که در آن بسر می‌بریم، ضروری است.

هاشم امینی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکیدات زیاد پزشکان و مسوولان مبنی بر حفظ بهداشت شخصی و شستشوی مداوم دست ها هم روزه افزایش می یابد اما در عین حالی که موازین از سوی مردم رعایت می شود باید مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: کاهش میزان بارش های موثر و منابع آبی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل مشهود است، بنابراین با مشکل مصاعف کنونی یعنی کووید-۱۹ ضرورت دارد که فکر ماه‌های آینده و روزهای گرم باشیم تا مشکلاتی مانند قطعی آب رخ ندهد.

واحدهای صنفی اصفهان برای مقابله با کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل شدند

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان از تعطیلی اصناف استان به استثنای فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها و مواد لبنی و دارویی و سوپر مارکت‌ها و خواروبار فروشی خبر داد.

حجت الله غلامی افزود: در شانزدهمین جلسه ستاد با توجه به اینکه اصفهان در فهرست هشت استان ویژه درگیر با بیماری کرونا قرار گرفته است این تصمیم مهم اخذ شده است.

وی اظهارداشت: بر این اساس با تشدید کنترل‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، فروشگاه‌هایی که عرضه کننده نیاز ضروری مردم نیستند باید تا تاریخ یادشده تعطیل شوند.

لاریجانی: پایش ورودی‌ها و خروجی‌ شهرها سهم بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد

رییس مجلس شورای اسلامی عصر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با استاندار اصفهان در جریان آخرین فعالیت‌های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای این استان قرار گرفت و گفت: در شرایط کنونی مراقبت و پایش ورودی‌ها و خروجی‌ها شهرها سهم بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

علی لاریجانی در این تماس تلفنی با عباس رضایی استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت بسیج امکانات استانی و قرار گرفتن اصفهان در چهار راه مواصلاتی کشور، تاکید کرد: هدایت خودروهای مسافر به کنارگذرها نقش بسزایی در مدیریت حمل و نقل دارد و می‌تواند زمینه کاهش تبعات ورود افراد غیربومی به استان را داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به زحمات اعضای ستاد استانی و فعالیت های آن به ویژه تلاش های کادر پزشکی و پیراپزشکی از اقدامات صورت گرفته در استان قدردانی کرد.

ایجاد بیمارستان صحرایی سازمان پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از منتفی شدن ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با بیماری کرونا توسط سازمان پزشکان بدون مرز در بیمارستان امین خبر داد.

آرش نجیمی اظهارداشت: ایجاد و راه اندازی بیمارستان صحرایی (سیار) در محوطه بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتفی شد.

وی با بیان اینکه تجهیزاتی که از فرانسه برای راه اندازی این بیمارستان ارسال شده در تهران مانده است، افزود: افرادی که از سازمان پزشکان بدون مرز اعزام شدند، کارشناسان و مهندسان این مجموعه هستند که برای بررسی چگونگی برپایی و جانمایی بیمارستان آمده بودند.

تردد خودرو در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در شهر اصفهان ممنوع است

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصفهان گفت: بر اساس مصوبه امشب این ستاد تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در شهر اصفهان ممنوع شده است.

حجت الله غلامی در حاشیه هیجدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: همچنین تعطیلی آرامستان ها، گلزارهای شهدا و پارکها و تفرجگاهها و مراکز اجتماع تا ۱۵ فروردین ماه تمدید شده است.

وی اضافه کرد: چراغ های پارکهای سطح شهرها تا ساعت ۲۴ خاموش و بعد از آن به خاطر مباحث امنیتی ۵۰ درصد آن خاموش خواهد بود.

فعالیت قطارهای نوروزی اصفهان متوقف شد

مدیرکل راه آهن استان اصفهان از توقف فعالیت قطارهای مسافربری نوروزی اصفهان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سیدرضا سادات حسینی اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه هشت رام قطار در مسیر اصفهان به بندرعباس، تهران، مشهد و سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که اکنون حجم مسافرت‌های ریلی از مبداء و مقصد اصفهان به صفر رسیده و هیچ قطاری از اصفهان حرکت نمی‌کند.

وی بیان کرد: تمام بلیت‌های خریداری شده در طرح پیش‌ فروش‌ نوروزی توسط مسافران لغو شده و مبلغ آنها بطور کامل بازگردانده شده است.

جهانگیری:رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن راههای مقابله با کروناست

معاون اول رییس جمهوری گفت: برای تضمین سلامت جامعه و مقابله با کرونا راهی جز رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن مردم نداریم و مشارکت همگانی در جهت اجرایی شدن این راهبرد الزامی است.

اسحاق جهانگیری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارداشت: استان اصفهان چشم و چراغ ایران است و از هر نظر برای کشور استانی استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و تأثیرگذاری این استان نیز در سطح ملی است.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان در تاریخ کشور، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده و کارساز داشته اند خاطرنشان کرد: مردم استان در مشکلات و مسائل مختلف قوت قلبی برای مسئولین کشور بودند و نقش نخبگان و علمای این استان در همه مقاطع کارساز و تعیین کننده بوده است.

بیش از ۷۰ درصد مردم اصفهان از منازل خود خارج نشدند

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصفهان گفت: برآیندها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد مردم این استان با عمل به توصیه‌های این ستاد از منازل خود خارج نشدند.

حجت‌الله غلامی در حاشیه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مردم نسبت به بقیه این افراد متخلف معترضند و این دستورالعمل و طرح ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای برخورد با آنان ابلاغ شده و مشمول حال این گروه خواهد شد.

وی بیان کرد: بطور قطع از امروز برخوردهای شدیدی با توجه به جرائم تعیین شده با متخلفان انجام خواهد شد و از هرگونه پارک خودرو در کنار پارک‌ها و فضاهای سبز و گردشگری و تفرجگاهها جلوگیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید