نوسان قیمت لوازم خانگی غیر قابل پیش‌بینی است


نوسان قیمت لوازم خانگی غیر قابل پیش‌بینی است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: قیمت لوازم خانگی بستگی به نرخ ارز دارد و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

نوسان قیمت لوازم خانگی غیر قابل پیش‌بینی است

به گزارش فانوس، حسن حسنی سفیدآبی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که وضعیت لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه را در سال ۹۹ چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی بستگی به نرخ ارز دارد و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی ادامه داد: امیدواریم که وضعیت بازار در سال جدید بهبود یابد.

حسنی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی در این بازار بیشتر شده است، امید می‌رود که وابستگی به خارج هم کمتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی گفت: زمانی که بازار لوازم خانگی از منظر کیفیت و بسته‎بندی مناسب باشد به طور قطع، می‌تواند با کالا‌های خارجی رقابت کند.

بیشتر بخوانید: بازار لوازم خانگی آرام است/ فعالیت یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در تهران

گفتنی است، متأسفانه عوامل زیادی بر افزایش و کاهش نرخ ارز در کشور تأثیر گذار است و این امر موجب می‌شود تا تولیدکنندگان صنف لوازم آشپزخانه با مشکلات زیادی مواجه شوند. مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان این صنف آهن آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی است و تمامی این موارد در بورس عرضه می‌شود و با توجه به اینکه قیمت این اقلام براساس قیمت جهانی است؛ نوسانات بازار سبب می‌شود تا نرخ آهن آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی هم تغییر کند. به همین سبب افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان، تاثیر مستقیمی بر بالارفتن هزینه تولید و قیمت تمام شده کالاها دارد.

دولت با مهار نقدینگی سبب ایجاد رکود در بازار شده است، به طوری که به منظور کاهش تورم میزان نقدینگی را پایین آورده و همین امر سبب شده تا تولیدکنندگان و کسبه با مشکل کمبود نقدینگی در بازار مواجه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر