بوی جنگ می آید؛ دستور پنتاگون برای حمله به گروهای عراقی نزدیک به ایران


بوی جنگ می آید؛ دستور پنتاگون برای حمله به گروهای عراقی نزدیک به ایران

این مقامات نظامی به پنتاگون گفته اند که چنین اقداماتی نیازمند ارسال هزاران سرباز آمریکایی به عراق دارد و این کار بسیار دشوار و خطرناک است.

به گزارش جام نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)به فرماندهان عالی رتبه ارتش آمریکا دستور داده است که برای انجام عملیات نظامی در عراق علیه گروه های مسلح که ایران از آنها حمایت می کنند، برنامه ریزی کنند.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" گزارش داد که پنتاگون دستورات لازم برای نابودی گروه های مسلح عراقی که ایران از آنها حمایت می کنند و هر روز تهدید به هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی می کنند، صادر کرده است.

به نوشته این روزنامه، فرماندهان عالی رتبه ارتش آمریکا در عراق هشدار داه اند که چنین اقدامی می تواند تبعات خونباری داشته باشد و شاید موجب بروز جنگ با ایران شود.

نیویورک تایمز درذ ادامه می نویسد که این مقامات نظامی به پنتاگون گفته اند که چنین اقداماتی نیازمند ارسال هزاران سرباز آمریکایی به عراق دارد و این کار بسیار دشوار و خطرناک است.

این رسانه آمریکایی می افزاید: مارک اسپر وزیر دفاع دستور آماده سازی برای این اقدام را صادر کرده تا بتواند گزینه مختلفی برای پاسخ به گروه های عراقی وابسته به ایران، در اختیار دونالد ترامب قرار دهد.

به گفته نیویورک تایمز، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و تعدادی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا اقداماتی تند علیه ایران را تایید می کنند اما برخی از فرماندهان پنتاگون چنین اقداماتی را تایید نمی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)