کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد


کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد

با ابتلای کارکنان شرکت اسپیس ایکس به ویروس مرگبار کرونا، ادامه پروژه‌های فضایی و پرتاب ماهواره‌ها متوقف شد.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده اند پرتاب آتی موشک فضایی فالکون ۹ حاوی ماهواره‌های طرح استارلینک به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بیماری Covid-۱۹ به تاخیر افتاده است.

پس از ابتلای چند کارمند ناسا به بیماری Covid-۱۹ تعدادی از کارکنان اسپیس ایکس هم دچار آلودگی به ویروس کرونا در مقر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا شده اند.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
قراربود بنا برپیش بینی‌ها پرتاب موشک فالکون درتاریخ ۳۰ مارس انجام شود. مدیران اسپیس ایکس از کارکنان خود خواسته اند درصورت مشاهده علامت‌ آلودگی به ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه خانگی باشند.

همچنین درصورت مشاهده علامت‌ تست کرونا بدهند. شرکت اسپیس ایکس به تازگی به تولید ماده ضدعفونی کننده دست، دستگاه ونتیلاتور و تجهیزات محافظت شخصی، چون ماسک و دستکش پرداخته است.

برخی ازتجهیزات ضدعفونی کننده ساخته شده به وسیله اسپیس ایکس برای مصارف کارکنان این سازمان و خانواده‌های آنهاست.

به گفته کارشناسان اسپیس ایکس چتر نجات کپسول فضایی کرودراگون برای ماموریت Demo-۲ در حال آماده سازی است تا فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند اما این چتر در ثانیه‌های آخر آزمایش دچار مشکل شده است.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
کپسول فضایی کرو دراگون برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی از تاریخ ۱۳ فوریه به پایگاه فضایی در فلوریدا منتقل شده است.

آزمایش چتر نجات کپسول فضایی با استفاده از هلی کوپتر و از ارتفاع بالا برای بررسی ثبات سیستم چتر نجات و باز شدن کامل آن انجام شده است.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
بنابرپیش بینی‌ها قرار است ماموریت Demo-۲ اواخر ماه می‌ امسال انجام شود و دو فضانورد سابق ناسا با کپسول فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

چتر نجات در ماموریت‌های فضایی دارای اهمیت بالایی است. این چتر وظیفه کنترل کپسول فضایی را دارد و در صورت بروز نقص فنی در زمان پرتاب، در زمان بازگشت کپسول فضایی به زمین چتر نجات با باز شدن از سرعت آن می‌کاهد.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
همچنین درزمان بازگشت فضانوردان از ماموریت‌های فضایی و ورود به جو کره زمین، چتر نجات باز می‌شود و کپسول به آرامی بر زمین فرود می‌آید تا فضانوردان کمترین آسیب را ببینند.

اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۴ قرارداد‌هایی به مبالغ ۲.۶ و ۴.۲ میلیارد دلار با دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ منعقد کرد تا این دو شرکت کپسول فضایی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: فضانوردان چگونه ماه‌ها در فضا زندگی می‌کنند؟

کپسول فضایی اسپیس ایکس با نام کرو دراگون، اولین بار در ماموریت Demo-۱ در مارس ۲۰۱۹ آزمایش خود را با موفقیت انجام داد و فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرد.

کپسول فضایی شرکت بوئینگ با نام CST-۱۰۰ Starliner در اولین پرتاب دچار نقص فنی شد و نتوانست ماموریت خود برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی را به اتمام برساند.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
افزون بر نقص فنی در چتر نجات کپسول فضایی کرو دراگون، کارشناسان اعلام کرده اند موشک فضایی فالکون ۹ هم که قرار است کپسول فضایی را با خود به خارج از جو کره زمین انتقال دهد در آخرین پرتاب ماهواره‌های استارلینک دچار نقص فنی شده است.

به گفته کارشناسان بروز نقص فنی در چتر نجات کپسول فضایی کرو دراگون و موشک فالکون ۹ می‌تواند سبب به تاخیر افتادن پرتاب کپسول برای بازه زمانی طولانی شود.

کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد
درتاریخ ۱۸ مارس سال میلادی جاری یکی از ۹ موتور موشک فضایی فالکون ۹ در هنگام پرتاب ماهواره‌های استارلینک دچار آسیب شد، اما ماموریت با موفقیت انجام و ماهواره‌ها در مدار مورد نظر در جو کره زمین قرار گرفتند.

کارشناسان اسپیس ایکس اعلام کرده اند تا زمان برطرف نشدن کامل مشکل موشک فضایی فالکون ۹، پرتاب جدیدی انجام نخواهند داد.

منبع: space

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته