ممنوعیت تردد از امشب/ مسافران غیربومی در اسرع وقت به استان های خود برگردند


ممنوعیت تردد از امشب/ مسافران غیربومی در اسرع وقت به استان های خود برگردند

معتمدیان گفت: امشب مبادی ورودی و خروجی استان با حضور نیروهای انتظامی مسدود شده و اجازه ورود و خروج داده نمی شود، تردد مسافران در موج دوم سفرها سبب جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«محمدصادق معتمدیان» شامگاه(7 فروردین) در ویژه برنامه شکست کرونا از شبکه خاوران، اظهار کرد: در یک ماه گذشته در استان خراسان جنوبی محدودیت هایی را برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در استان اعمال کردیم که این محدودیت ها در دانشگاه ها ، مدارس و مراکز تجمعی، پارک ها و بوستان ها، اصناف و حمل و نقل نمود بیشتری داشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم استان در یک ماه گذشته همراهی خوبی را برای اجرایی کردن پروتکل های بهداشتی داشته اند و حدود 65 تا 70 درصد مردم استان و در کشور به توصیه در خانه ماندن و عدم حضور در مراکز تجمعی عمل کرده اند.

معتمدیان گفت: عده ای محدود به دلایل مختلف پروتکل های بهداشتی را جدی نگرفته اند و در این ایام اقدام به سفر داشته اند که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده اند.

وی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از اولویت های دولت و حاکمیت است و دولت علی رغم میل باطنی مجبور شد که یکسری محدودیت ها و کنترل ها را اجرا کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش زنجیره ارتباطات در سطح کشور اجرا می شود، بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی یک طرح اولیه است که در وزارت بهداشت تهیه شد و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری طرح موضوع شد و به تصویب رسید.

معتمدیان گفت: به دستور رئیس جمهور ، این طرح در کمیته امنیتی اجتماعی کرونا مطرح و ابعاد آن بررسی شد، این طرح در امتداد طرح های دیگر برای مقابله با شیوع کرونا ویروس بود که با آن موافقت شد.

وی عنوان کرد: این طرح در وزارت کشور مطرح و با حضور وزیر کشور اصلاحاتی در این طرح اعمال شد، این طرح از ساعت صفر بامداد روز جمعه (8 فروردین ماه) اجرایی می شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح سراسری است و نیازمند هماهنگی و پشتوانه ملی و حاکمیتی دارد، همه ابعاد در آن پیش بینی شده است و جای مشکل نیست، این طرح با محوریت نیروی انتظامی در استان اجرا می شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم، علی رغم همه توصیه ها ریسک و خطر سفر را می پذیرند و مسافرت می کنند، لذا مسافرانی که از استان دیگر وارد استان شده اند باید در اسرع وقت استان را ترک و به مقصد برگردند.

معتمدیان گفت: این مسافران زمان محدودی برای بازگشت دارند چراکه مجازات های مالی سنگین و توقیف یک ماهه خودرو از طریق سیستم های پلیس اعمال خواهد شد لذا باید مسافران هرچه سریع تر به استان های خود برگردند.

وی بیان کرد: در موج دوم تعطیلات، مردم قصد سفر دارند لذا توصیه می شود مردم برنامه ای برای سفر نداشته باشند، چراکه از امشب مبادی ورودی و خروجی استان با حضور نیروهای انتظامی مسدود شده و اجازه ورود و خروج داده نمی شود و افرادی که تردد کنند جریمه 500 هزار تومانی و توقیف خودرو خواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان ما با سه کریدور اصلی شهرستان طبس (از مسیر استان های اصفهان، کرمان، یزد و سمنان) و شهرستان قاینات (ورودی استان خراسان رضوی)، شهرستان نهبندان که ورودی استان سیستان و بلوچستان است، در ارتباط است، لذا سازکار قوی تری از مممنوعیت های سفر در این شریان های اصلی اعمال خواهد شد.

معتمدیان ادامه داد: مسافران غیر بومی منعی برای خروج از استان ندارند و باید از کمربندی ها و کنار گذرها استان را ترک کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح، چند بند در راستای عدم معطلی مسافران و کاهش نارضایتی به دستور رئیس جمهور در نظر گرفته شده است و امیدواریم این طرح با موفقیت اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح دو مرحله ای است، که مرحله اول آن از ساعت صفر امشب و تا پایان روز جمعه 15 اسفندماه اجرا می شود، که در این طرح اولیه، موفقیت های طرح بررسی و در صورت موفقیت ها؛ مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی از 16 فروردین تا پایان 21 فروردین ماه اجرا می شود؛ لذا دانشگاه ها و مدارس در مرحله دوم و بعد از بررسی ها تا 21 ام فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

وی در خصوص تعطیلی ادارات افزود: طبق آخرین تصمیم در ستاد ملی مقابله با کرونا، یک سوم پرسنل در دستگاه های اجرایی باید حضور داشته باشند و دو سوم هم می توانند از مرخصی های خود استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد: از فردا همه بوستان ها و تفرجگاه و پارک ها تعطیل هستند و مردم باید در 13 فروردین روز طبیعت رعایت کنند و به روستاها سفر نکنند سفرهای شهر به روستا و روستا به شهر باید قطع شود.

وی گفت: محدودیت های شهر به شهر در استان جزو برنامه های بعدی محدودیت های طرح فاصله گذاری اجتماعی است که توصیه می شود مردم سفرهای بین شهری را هم انجام ندهند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی