16 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌های سروآباد و هورامان اختصاص یافت


16 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌های سروآباد و هورامان اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد از اختصاص بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار دولتی بابت کمک به رفع مشکلات مدیریت خدمات شهری به شهرداری‌های سروآباد و هورامان در این شهرستان خبر داد.

کامیار میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ با پیگیرهای مستمر و مساعدت استاندار کردستان و معاون عمرانی استانداری ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به شهرداری هورامان و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به شهرداری سروآباد اختصاص داده شد.

وی با اشاره به نشست استاندار کردستان با فرمانداران شهرستان‌ها به صورزت ویدیو کنفرانس افزود: استاندار کردستان با بیان اینکه ۳۸ درصد اعتبارات شهرداری ها از منابع دولتی تامین می شود به فرمانداران تاکید کرد نظارت کامل و ویژه بر عملکرد شهرداری ها و نحوه و چگونگی هزینه کرد اعتبارات دولتی داشته باشند.

فرماندار سروآباد تاکید کرد: اعتبار اختصاص یافته به شهرداری هورامان در راستای ثبت جهانی این منطقه است و اعتبار تخصیص یافته برای شهرداری سروآباد نیز جهت اجرای پروِژه های عمرانی است که در این زمینه دستور ویژه استاندار و معاون عمرانی استانداری نظارت مستقیم فرمانداری بر اجرای صحیح و درست هزینه کرد شهرداری ها است.

وی یادآور شد: شهرداری های سروآباد و هورامان به دلیل نبود درآمد ثابت و پایدار همواره با مشکلات مالی روبرو هستند و قطعا اگر اعتبارات دولتی و توجه ویژه مسوولان شهرستانی و استانی به این شهرداری ها نبود ادامه فعالیت آنها با مشکل روبرو بود.

میرزایی اضافه کرد: کمبود فضای سبز، بدهی سنوات گذشته، نبود درآمد ثابت و پایدار و عدم پرداخت به موقع عوارض از سوی مردم و عدم پرداخت نیم درصد درآمد به کتابخانه ها از مهمترین مشکلات شهرداری های این شهرستان است که در این راستا بارها این مشکلات پیگیری شده و در طول سال اعتباراتی برای آنها از منابع دولتی اختصاص یافته است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی