از «ملی شدن شرکت هواپیمایی ایران ایر» تا «واردات بیش از 10 میلیون دلار ذرت شیرین»


از «ملی شدن شرکت هواپیمایی ایران ایر» تا «واردات بیش از 10 میلیون دلار ذرت شیرین»

موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده اس

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

7 فروردین 1341، از این روز، ایران مانند سایر کشورها دارای یک شرکت ملی هواپیمایی (اختصارا: هما) شد. قبلا "ایران ایر" یک شرکت غیردولتی بود.

7 فروردین 1356، افزایش نرخ بنزین و سایر مواد نفتی مورد اجرا قرار گرفت.

7 فروردین 1357، اوپک اعلام کرد: در سال 1977 به علت سقوط دلار کشورهای عضو اوپک 12 میلیارد دلار ضرر کردند.

7 فروردین 1361، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ایران و شرکت آلمانی «کرافت ورک یونیون» مجدداً برای تکمیل پروژه هسته‌ ای بوشهر به توافق رسیده ‌اند.

7 فروردین 1397، براساس آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار تن ذرت شیرین از ۹ کشور جهان به ایران وارد شده است. بر اساس واردات این حجم ذرت شیرین، بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۲۲۴ دلار ارز از کشور خارج شد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...