سامانه املاک و اسکان‌ باید 10 سال پیش راه اندازی می‌شد


سامانه املاک و اسکان‌ باید 10 سال پیش راه اندازی می‌شد

نائب رئیس اتحادیه املاک گفت: سامانه املاک و اسکان باید 10 سال پیش راه اندازی می‌شد تا بازار اجاره مسکن زودتر به آرامش می‌رسید.

سامانه املاک و اسکان‌ باید 10 سال پیش راه اندازی می‌شد

به گزارش فانوس، حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان باید ۱۰ سال پیش راه‌اندازی می‌شد، گفت: این سامانه نقش بسیار مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه بازار اجاره دارد و با شناسایی واحدهای خالی از سکنه می‌توان آرامش را در این بازار ایجاد کرد.


او با اشاره به اینکه هنوز سامانه به مراحل تکمیلی خود نرسیده است، گفت: دولت از این سامانه رونمایی کرده است اما امیدواریم با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم شاهد انجام اقدامات لازم در این سامانه باشیم و باید تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی بتوانند اقدامات لازم را در جهت اجرایی شدن این سامانه انجام دهند چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که لازم است در این زمینه همکاری کند، سازمان امور مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: مقاوم سازی ۸۶ درصدی واحد‌های مسکونی روستایی

نائب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به اینکه سامانه املاک و اسکان در جهت هماهنگی و ارتباط با دستگاه‌های مختلف اقدام به شناسایی خانه‌های خالی می‌کند، گفت: در صورتی که این واحدهای مسکونی شناسایی شوند با عرضه آنها به بازار مسکن، کمبود مسکن اجاره‌ای در فصل اجاره را شاهد نخواهیم بود.

او افزود: بهمن سال گذشته سامانه املاک و اسکان با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد و در صورتی که بتواند به مرحله اجرایی برسد تأثیر بسیار مثبتی در بازار مسکن به ویژه بازار اجاره خواهد داشت.

گفتنی است، سامانه املاک و اسکان پیش از این چندین بار اعلام شده بود که راه اندازی خواهد شد اما هر بار به دلایل مختلف از جمله همکاری نکردن دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت اقتصاد و دارایی به تعویق افتاده بود که طبق آخرین اعلام وزیر‌ راه وشهرسازی این سامانه در ۲۱ بهمن ۹۸ راه اندازی شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره رونمایی از این سامانه گفته بود: ‌هدف این است که با راه اندازی این سامانه سوداگردی در بخش مسکن مهار شود تا سرمایه در گردش برای تولید و عرضه مسکن صدمه نبیند و تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، اطلاعات لازم را به این سامانه بدهند تا سازمان امور مالیاتی کشور بتواند تکلیف قانونی خود را به موقع و به آسانی انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق