نکات بهداشتی که در جایگاه‌های سوخت باید رعایت کنید


نکات بهداشتی که در جایگاه‌های سوخت باید رعایت کنید

همزمان با شیوع ویروس کرونا لازم است تا در جایگاه‌های سوخت به علت عرضه فرآورده‌های نفتی و گاز فشرده نکات بهداشتی ویژه‌ای رعایت شود.

نکات بهداشتی که در جایگاه‌های سوخت باید رعایت کنید

به گزارش فانوس، جایگاه‌های سوخت به عنوان محل خرده‌فروشی سوخت اعم از گازوئیل، بنزین و CNG شناخته می‌شوند. این مکان مانند هر محل خرده‌فروشی دیگری محلی است که عموم مردم با یکدیگر و همچنین با اپراتورهای عرضه سوخت در ارتباط هستند.


از طرف دیگر در جایگاه سوخت به علت عرضه فرآورده‌های نفتی و گاز فشرده لازم است تا علاوه بر نکات بهداشتی مربوط به تماس افراد با یکدیگر برای قطع زنجیره ویروس کرونا، نکات ایمنی و بهداشتی مربوط به مجاورت با سوخت و تجهیزات عرضه سوخت نیز رعایت شود.

از این جهت به مردم توصیه می‌شود تا عملیات سوختگیری را به اپراتور‌ها در جایگاه‌های سوخت بسپارند. همچنین در صورت تمایل سوختگیری شخصی، باید دستکش یکبار مصرف بپوشید،کارت سوخت را وارد کارتخوان کنید، و در صورتی که از کارت سوخت خود استفاده می‌کنید رمز آن را وارد کنید و با دست دیگر نازل را برداشته و سوختگیری را انجام دهید.

لازم به یادآوری است، جهت مراجعه کمتر به جایگاه‌های سوخت، حتما باک بنزین خود را پر کنید، پس از سوختگیری نازل را در جای خود قرار دهید و با دست دیگر که کارت را وارد کرده‌اید، کارت را بردارید، بعد از اتمام سوختگیری دستکش‌های خود را در آورده و در سطل زباله درب‌دار بیندازید، عملیات پرداخت بهای سوخت را هم به همین روش انجام دهید، پس از اتمام عملیات، دستکش‌ها را بیرون آورده و در سطل‌ زباله درب‌دار بیندازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها