اصلاح لایحه «کروناویروس» انگلیس در پی اعتراض مسلمانان


اصلاح لایحه «کروناویروس» انگلیس در پی اعتراض مسلمانان

دولت بریتانیا پس از شکایت اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان مبنی بر نقض مناسک دفن آنها ، بندهای لایحه ای که در واکنش به شیوع ویروس کرونا در این کشور ارائه شده است را تغییر می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، دولت بریتانیا پس از شکایت اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان مبنی بر نقض مناسک دفن آنها ، بندهای لایحه ای که در واکنش به شیوع ویروس کرونا در این کشور ارائه شده است را تغییر می دهد.

لایحه «کروناویروس» که قرار است این هفته به پارلمان انگلیس برود می تواند بیشترین قدرت را به «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور بدهد.

یکی از بحث برانگیزترین بخش های لایحه پیشنهادی «کروناویروس» این بود که به مقامات محلی اختیار می داد تا بدون رضایت خانواده ها اجساد قربانیان ویروس کرونا را بسوزانند.

چنین قانونی می توانست دولت بریتانیا را نه تنها با خانواده های قربانیانی که ممکن است مخالف چنین اقدامی باشند بلکه با گروه های مذهبی از جمله جوامع مسلمان و یهودی درگیر کند.

اعتراض مسلمانان و یهودیان به سوزانده شدن اجساد عزیزانشان از نشانه های درگیری با دولت بود که مقامات بریتانیا را بر آن داشت تا تغییراتی در لایحه «کروناویروس» به وجود بیاورند.

در همین راستا «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس از مجلس عوام خواست تا این بخش از لایحه را اصلاح کند.

وی در این باره به نمایندگان پارلمان گفت: دولت به لزوم پیروی از خواسته های خانواده های قربانیان ویروس کرونا و جوامع دینی در این کشور پی برده است و بنابراین خواستار اصلاح بخشی از لایحه پیشنهاد شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه