ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند


ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند

شفقنا- رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، رجب طیب اردوغان و کردهای سوریه برای امضای توافقنامه صلح آماده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: من به ترکیه‌ای‌ها گفتم توافقنامه‌ای را با کردها امضا کنید تا به صلح دست یابید اما رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهوری...

ترامپ: آنکارا و کردهای سوریه آماده امضای توافق صلح هستند

شفقنا- رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، رجب طیب اردوغان و کردهای سوریه برای امضای توافقنامه صلح آماده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: من به ترکیه‌ای‌ها گفتم توافقنامه‌ای را با کردها امضا کنید تا به صلح دست یابید اما رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) تمایلی به انجام این کار نداشت، کردها نیز آن را نمی‌خواستند. در نهایت “منطقه امن” ایجاد شد؛ مساله‌ای که اخیرا یعنی حدودا از دو ماه پیش اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: خود آنها جنگ را شروع کردند و حالا اوضاع بسیار بد شده است، کشورهای دیگر مداخله کرده‌اند، من اکنون به آنها می‌گویم توافقنامه را امضا کنید و آنها پاسخ می‌دهند” بله، امضا خواهیم کرد.

ترکیه در نتیجه عملیات “چشمه صلح” که در نهم اکتبر ۲۰۱۹ علیه یگان‌های مدافع خلق کرد که آن را گروهی تروریستی می‌داند، کلید زد تسلط خود را بر منطقه‌ای به عمق ۳۰ کیلومتر در شمال شرق سوریه گسترش داد.

در حال حاضر آتش‌بسی نسبی در منطقه در پی دو توافق جداگانه ترکیه با آمریکا و روسیه در روزهای ۱۷ و ۲۲ اکتبر در جریان است، توافق اول مربوط به عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه عملیات چشمه صلح است در حالی که توافق دوم مربوط به دور کردن کردها از مرزهای سوریه و ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتر در جنوب می‌شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...