روزانه 15 تن کنسرو تن ماهی در استان سمنان تولید می‌شود


روزانه 15 تن کنسرو تن ماهی در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت:روزانه 15 تن کنسرو تن ماهی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارج از کشور می‌شود.

حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: واحد تولید تن ماهی در استان سمنان با افزایش شیفت‌کاری ظرفیت تولید ۲۵ تن در روز را دارد.

وی ادامه داد: تن ماهی تولید شده در استان سمنان علاوه بر توزیع در داخل کشور، به کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان صادرات می‌شود.

وی بیان کرد: این واحد تولید تن ماهی در استان سمنان با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

حسینی تصریح کرد: واحد تولید تن ماهی در استان سمنان زمینه اشتغال ۸۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی در داخل کشور و ۲۰ درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ماهی مورد نیاز برای تهیه تن از مناطق جنوبی و شمالی کشور تامین می‌شود.

۸۴ باب استخر تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و ۳۷ استخر پرورش ماهیان گرم‌آبی مجاز و تحت نظارت در این استان وجود دارد که بخش زیادی از این استخرها در نواحی شمالی استان و به ویژه شهرستان شاهرود وجود دارد.

در استان سمنان ماهیان گرم‌آبی از خانواده کپورماهیان مانند ماهی کپور معمولی، کپور علف‌خوار و کپور نقره‌ای و ماهیان سردآبی از خانواده آزادماهیان مانند قزل آلای رنگین کمان پرورش داده می‌شود.

سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ تن گوشت ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن