از «وعده رضاخان برای پایان دادن به غائله جمهوری» تا «تعیین مزد روزانه کارگران»


موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

6 فروردین 1303، رضاخان در ملاقات با آیات عظام حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی‌، میرزاحسین نائینی و سیدابوالحسن اصفهانی‌، قول داد به غائله «جمهوری‌» پایان دهد.

6 فروردین 1321، رابطه ایران و امپراتوری ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم قطع شد.

6 فروردین 1370، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت عربستان که از زمان کشتار زائران خانه خدا به دست سعودی ها در مرداد 1366 قطع شده بود، مجدداً برقرار شد.

6 فروردین 1392، گمرک دبی اعلام کرد مبادلات تجاری این امیرنشین با ایران در سال 2012 با کاهش 31 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 6.8 میلیارد دلار رسید.

6 فروردین 1393، زمان خصوصی سازی موظف به دریافت سود سهام عدالت از شرکت ها تا تسویه حساب کامل اقساط و واریز آن به خزانه شد.

6 فروردین 1396، اوپک و رقیبان تولید کننده نفتی آن، در نشستی در کویت، دور هم گرد آمدند تا پیشرفت خود را در پیمان کاهش عرضه جهانی نفت بررسی کنند و درباره تمدید توافق خود تا بعد از ژوئن و کمک به ایجاد ثبات در بازار گفتگو کنند.

6 فروردین 1398، "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از مصوبه دویست و هشتاد و دومین نشست شورایعالی کار، بخشنامه حداقل مزد سال 1398 رابه واحدهای مشمول قانون کار ابلاغ کرد. مطابق با این بخشنامه مزد روزانه کارگران ۵۰ هزار و ۵۶۲ تومان شد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا