علائم کرونا و حساسیت بهاری چه شباهت‌هایی با هم دارند؟


همزمان با فرا رسیدن فصل بهار برخی افراد با مشکل حساسیت فصلی رو به رو می شوند، این بیماری گاه با علائمی شبیه با آن چه که مبتلایان به ویروس کرونا به آن دچار هستند، بروز می‌کند. اما چگونه می‌شود علائم این دو عارضه را از هم تفکیک کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

هر چند حساسیت بهاری اغلب با علائمی همچون خارش چشم، دهان، بینی و گلو، آبریزش بینی، چشم‌های اشکی و عطسه همراه است اما برخی بیماران نیز به احتقان (گرفتگی) بینی دچار می‌شوند و برخی افراد مبتلای به آسم مدام سرفه می‌کنند. این در حالی است که احتقان بینی و سرفه از علائم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نیز به شمار می‌رود و در برخی موارد نادر حتی آبریزش بینی نیز گزارش شده است.

اما به گفته پزشکان حساسیت‌های فصلی به طور معمول با تب همراه نیستند و با وجود این که گاهی اوقات در مبتلایان احساس خستگی یا گاهی سردرد شایع می‌شود ولی این موارد توام با گلودرد نیست.

علائم کرونا و حساسیت بهاری چه شباهت‌هایی با هم دارند؟

متخصصان تاکید دارند که مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ اغلب با از دست دادن ناگهانی اشتها، تضعیف حس بویایی و چشایی، سردرد، تب، سرفه خشک، حالت تهوع، گلودرد و درد بدن مواجه می‌شوند. گذشته از این علائم مشترک این بیماری با حساسیت بهاری با مصرف داروهای ضد حساسیت همچون آنتی‌هیستامین‌ها بهبود نمی‌یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !