از «دادخواست مجدد انگلیس برای ملی کردن صنعت نفت ایران» تا «پیوستن ایتالیا به پروژه جاده و کمربند چین»


موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

4 فروردین 1331، دولت انگلیس دادخواستی مجدد علیه اقدامات ایران در ملی کردن صنعت نفت و خلع ید از شرکت نفت ایران و انگلیس تنظیم و تسلیم دیوان دادگستری بین المللی کرد.

4 فروردین 1333، دستگاه استخراج نفت از دریا ساخته شد.

4 فروردین 1353، در واشنگتن اعلام شد رژیم شاه با امضای یک قرارداد، وامی به مبلغ دویست میلیون دلار در اختیار بانک جهانی قرار داده است.

4 فروردین 1358، در آستانه برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به ملت ایران فرمودند شما آزادانه به هر چه میخواهید رأی بدهید. من خودم به «جمهوری اسلامی» رأی میدهم.

4 فروردین 1391، معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی از تحقق ۲۸ هزار میلیارد تومانی درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۹۰ ،معادل ۹۲ درصد هدف۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال گذشته خبر داد.

4 فروردین 1395، یادداشت تفاهم همکاری های بانکی بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی عراق به امضای روسای کل دو کشور رسید.

4 فروردین 1396، امارات واردات گوشت از ۶ شرکت برزیلی را به حالت تعلیق در آورد.

4 فروردین 1398، اسپوتنیک گزارش داد، شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای دیدار سه روزه به ایتالیا رفت و توافق پیوستن ایتالیا به طرح جاده و کمربند چین امضاء شد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی