اگر طوفان با ابرهای سبز رنگ دیدید، خودتان را برای تورنادو و اتفاق‌های بد آماده کنید!


آیا تا به حال طوفان هایی از ابرهای سبز رنگ را دیده اید؟ آن‌ها بد هستند و باید از آن‌ها حسابی ترسید! نه به این دلیل که شما داخل یک دنیا سر و صدای آزار دهنده می‌شوید، نه، چون این ابرها به معنی شدید و خطرناک بودن طوفان هستند. حتی شاید این ابرها مقدمه‌ای بر […] نوشته اگر طوفان با ابرهای سبز رنگ دیدید، خودتان را برای تورنادو و اتفاق‌های بد آماده کنید!...

اگر طوفان با ابرهای سبز رنگ دیدید، خودتان را برای تورنادو و اتفاق‌های بد آماده کنید!اگر طوفان با ابرهای سبز رنگ دیدید، خودتان را برای تورنادو و اتفاق‌های بد آماده کنید!
۳+

آیا تا به حال طوفان هایی از ابرهای سبز رنگ را دیده اید؟ آن‌ها بد هستند و باید از آن‌ها حسابی ترسید! نه به این دلیل که شما داخل یک دنیا سر و صدای آزار دهنده می‌شوید، نه، چون این ابرها به معنی شدید و خطرناک بودن طوفان هستند. حتی شاید این ابرها مقدمه‌ای بر شروع تورنادو باشند. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

ابرهای سبز به مدت طولانی از سوی افرادی که در مناطق مستعد وقوع تورنادو زندگی می‌کنند، یک سیگنال از وقوع تورنادو یا طوفانی ناگهانی محسوب می‌شوند که از بزرگترین طوفان‌های ایالات متحده می‌باشد. این طوفان‌ها تکزاس شمالی، اوکلاهاما، کانزاس، نبراسکا و ماورای آن‌ها را در بر می‌گیرند. Traditional folk wisdom می‌گوید که رنگ شوم ابرها از تمام قورباغه‌ها و ملخ هایی می‌آید که گردباد‌ها به آسمان می‌برند!

حالا چرا سبز رنگ؟ Pecos Hank می‌گوید که همه چیز به طیف رنگی و شیوه‌‌ی جذب و بازتاب نور خورشید باز می‌گردد:

“بعضی از بزرگترین طوفان‌ها می‌توانند تولید نواحی بزرگی با باران سنگین به مانند ریزش آبشار کنند. طوفان شناسان این نواحی را “هسته” می‌نامند. گاهی اوقات بخشی از ابرهای طوفان به شما نگاهی آنی به هسته‌‌ی قرار گرفته در بالاسر می‌دهند. اگر شما در نیمروز در زیر پایه‌‌ی طوفان باشید، هسته اغلب به رنگ آبی یا فیروزه‌ای دیده می‌شود. اما در اواخر بعدازظهر و شب هنگامی که بیشترین فعالیت طوفان رخ می‌دهد، نور خورشید که طلایی مایل به زرد می‌باشد ممکن است با هسته‌‌ی آبی ترکیب شود و اثر خالص آن رنگ سبز باشد. می‌دانید که زرد و آبی، سبز را می‌سازند.”

William Beasley، پروفسور هواشناسی دانشگاه اوکلاهاما این حرف‌ها را تایید می‌کند. او توضیح می‌دهد که همه این‌ها به ذرات رطوبت موجود در این ابرهای طوفانی بعد از ظهر برمی گردد. آن‌ها نور قرمز را جذب می‌کنند و نور پراکنده شده را آبی نشان می‌دهند. وقتی آن‌ها در برابر محیطی با نور قرمز شدید مانند افتاب خورشید در حال غروب قرار می‌گیرند، اثر خالص آن رنگ سبز خواهد بود.

با این وجود، از نظر کریگ بورن، فیزیکدان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ابرهای طوفانی سبز لزوما به معنای تورنادو و یا طوفان تگرگ نیست. اساسا تورنادو یا طوفان تگرگ هم با ابرهای سبز رنگ و هم بدون آن‌ها می‌توانند وقوع یابند. به همین دلیل است که می‌گوییم آماده شدن برای چنین شرایطی ضروری می‌باشد و نباید فقط متکی به آن چه می‌بینید باشید.

به گفته‌‌ی او، ابرهای سبز به طور کلی پیش بینی کننده‌‌ی رعد و برق شدید هستند. اسکات بکمهیر، یک هواشناس از مؤسسه تعاونی مطالعات ماهواره هواشناسی در UW-Madison می‌گوید: ابرهای سبز اغلب ابرهای بلند هستند، و ابرهای بلند یک عنصر مهم برای تورنادو و طوفان‌های احتمالی است. بنابراین، دیدن ابر سبز رنگ لزوما به معنای وقوع نورنادو نیست، بلکه به معنای احتمال وقوع تورنادو می‌باشد.

به هر حال ابر سبز رنگ وقوع شرایط سخت را هشدار می‌دهد. اگر شما می‌خواهید از باران‌های سیل آسا و بادهای شدید دوری کنید، با دیدن ابرهای سبز به پناهگاه بروید. اگر در هنگام عصر ابرهای سبز رنگی دیدید که به سمت شما می‌آیند، فورا منطقه را ترک کنید و یا حداقل به جای مطمئنی پناه ببرید که دارای وسایل و ملزومات ضروری هنگام وقوع شرایط سخت باشد و اگر شما فاقد چنین مکانی می‌باشید، هرچه سریعتر آن را برای خود فراهم سازید!

منبع: +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان