بولیوی برای مهار کرونا انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق انداخت 


بولیوی برای مهار کرونا انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق انداخت 

تهران- ایرنا- دولت موفت بولیوی بامداد یکشنبه از تعویق انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از اقدامات مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.  

به گزارش فرانس ۲۴، دولت موقت بولیوی اعلام کرد، می‌خواهد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را که قرار بود در سوم ماه می‌ (۱۴ اردیبهشت) برگزار شود به تعویق بیاندازد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا لاتین، دولت موقت بولیوی در سراسر کشور ۱۴ روز قرنطینه اجباری برقرار کرد.

نهاد انتخاباتی بولیوی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که "تقویم انتخابات" را ۱۴ روز به تعویق می‌اندازد تا با زمان قرنطینه مطابقت باشد، اما تاریخ جدیدی برای رای گیری تعیین نکرد.

جینین آنز رییس جمهوری موقت بولیوی روز جمعه به خبرنگاران گفت که اقدامات قرنطینه از روز یکشنبه آغاز می‌شود و تا ۴ آوریل (۱۶ فرودین) ادامه خواهد داشت.

بولیوی در اوایل این هفته برای مهار ویروس کرونا مرزهای خود را بست و همه پروازهای بین المللی را لغو کرد.

آنز با آغاز زمان دوران قرنطینه گفت: سوپر مارکت‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و داروخانه‌ها در طول قرنطینه به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهند و دولت به خانواده‌های نیازمند پول نقد پرداخت می‌کند.

بولیوی تا کنون ۱۹ مورد از بیماری ویروس کرونا را تأیید کرده است.

در پی شیوع کرونا در بسیاری کشورها، وزارت بهداشت بولیوی به تازگی «کمیته عملیاتی اضطراری» برای تقویت تدابیر پیشگیرانه در مواجهه با گسترش این بیماری همه‌گیر در کشور تشکیل داد.

تاکنون ۱۰ کشور آمریکای لاتین درگیر شیوع ویروس کرونا هستند که در این میان برزیل با هشت مورد، آرژانتین با ۱۷ مورد ابتلا و یک مورد فوت (نخستین جان‌باخته در آمریکای لاتین) و اکوادور با ۹ مورد، بالاترین آمار مبتلایان را ثبت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس