تقویم آموزشی دانشگاه علم و صنعت تغییر نمی کند


رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد که نیازی به تغییر برنامه آموزشی نداریم و امتحانات به استثنا برخی دروس عملی و آزمایشگاهی در موعد مقرر برگزار می شود. به گزارش مهر، جبار علی ذاکری با اشاره به شیوع ویروس کرونا...

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد که نیازی به تغییر برنامه آموزشی نداریم و امتحانات به استثنا برخی دروس عملی و آزمایشگاهی در موعد مقرر برگزار می شود.

به گزارش مهر، جبار علی ذاکری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: تهدید ناشی از این ویروس که منجر به تعطیلی دانشگاه و مراکز خوابگاهی ما شد، در حوزه دانشجویی این امکان را به ما داد که با تبدیل وضعیت کنونی به یک فرصت، بیش از ۸۳ درصد دروس را بصورت مجازی برگزار کنیم.

رفع مشکلات آموزش مجازی در ۲ روز اول/ برنامه برای استمرار آموزش مجازی

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: روزهای ابتدایی، از یک سو به دلیل بارگذاری سنگین و از طرف دیگر به علت درخواست همزمان کاربرهای زیاد (حدود ۷ هزار نفر) برای استفاده از سامانه، گپ ها و مشکلاتی در سیستم به وجود آورد که خوشبختانه خیلی سریع و در ۲ روز اول، این موارد شناسایی و با تقویت نرم افزاری و سخت افزاری رفع شد.

ذاکری ادامه داد: این اتفاق خوب، نوید ارائه آموزش های از راه دور را برای بخشی از دانشجویان، در مواقع و مقاطع دیگری در آینده داد؛ به طور مثال ما پیش بینی می کنیم حتی در بازه زمانی تابستان، یک سری آموزش های تقویتی را برای آن دسته از دانشجویانی که نیاز به کمک در دروس پایه دارند، به همین شکل برگزار کنیم.

استفاده از آموزش مجازی در برهه آلودگی هوا

وی گفت: البته سال گذشته نیز آموزش دروس پایه؛ از جمله ریاضی ۱، ریاضی ۲ و فیزیک را بصورت MMS (آموزش مجازی) تجربه کردیم و قطعا تجربه موفق امسال نیز کمک خواهد کرد که ما این شیوه آموزش و ارائه دروس را برای شرایط خاص از جمله آلودگی هوا که همه ساله، اواخر فصل پاییز در شهر تهران با آن روبرو هستیم، مورد استفاده قرار داده و آن را توسعه دهیم.

تقویم آموزشی علم و صنعت تغییر نمی کند/برگزاری امتحانات در موعد مقرر

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: با تدابیری که اندیشیدیم و برنامه ریزی که داشتیم، علیرغم تعطیلی کلاس ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشگاه علم و صنعت، نیازی به تغییر برنامه آموزشی نخواهد داشت. هر چند امیدوارم مشکل کرونا هرچه زودتر برطرف شود و مجبور به تعطیلی دانشگاه ها تا هفته های سوم و چهارم فروردین ماه ۹۹ نباشیم.

وی گفت: ما این آمادگی را برای ادامه اموزش مجازی داریم و طبیعتا امتحانات را نیز در موعد مقرر (احتمالا برخی دروس عملی و آزمایشگاهی با یک هفته تاخیر) برگزار می کنیم و مطمئنا به تقویم آموزشی ما نیز خدشه ای وارد نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی