امروزه کابینت آشپزخانه در دو سبک کلی، کابینت کلاسیک و کابینت مدرن طراحی و ساخته می‌شود. سبک مدرن و سبک کلاسیک، هیچگونه مزیت و برتری نسبت به یکدیگر نداشته و تنها سلیقه‌ی مشتری است که تعیین می‌کند کدام مدل از کابینت‌ها، برای خانه و آشپزخانه‌ی او مناسب‌تر است. هر دو این کابینت‌ها، مطابق بر اصول مهندسی مدرن طراحی می‌شوند تا از گوشه‌ و کنارهای آشپزخانه، حداکثر استفاده به کار آید و تنها تفاوت آن‌ها، جنبه‌‌ی ظاهری‌شان است. اگر در انتخاب مدل و سبک کابینت آشپزخانه مردد هستید، ما در ادامه قصد داریم به معرفی انواع کابینت بپردازیم و از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید:

زیبایی را با آکس چوب به قلب خانه خود بیاورید!

کابینت کلاسیک تمام چوب :

کابینت‌های تمام چوب، عالی‌ترین و گران‌ترین انواع کابینت‌های کلاسیک هستند. جنس این کابینت‌ها، چوب طبیعی است و بسته به نوع چوبی که استفاده می‌شود، قیمت‌های متفاوتی دارند. کابینت‌های تمام چوب، عمدتا دست‌ساز بوده و طرح‌های منبت آن، به وسیله‌ی هنر دست انسان ساخته می‌شود. این کابینت‌ها، مزین به انواع طرح‌های منبت و کنده‌کاری شده بر روی بدنه، ستون، و درب کابینت هستند و جلوه‌ی باشکوه و اشرافی نسبت به سایر انواع کابینت دارند.

به غیر از کابینت‌های تمام چوب، کابینت‌های روکش چوب نیز گزینه‌ی دیگری در سبک کابینت کلاسیک به حساب می‌آیند. مغزی این کابینت‌ها از mdf تشکیل شده است و سپس به وسیله‌ی چوب طبیعی روکش می‌شوند.

کابینت کلاسیک ممبران :

کابینت ممبران، نمونه‌ی دیگری از کابینت‌های کلاسیک است که قیمت آن بسیار ارزان‌تر از کابینت‌های چوبی است. ممبران از mdf خام تشکیل شده است و توسط ماشین‌آلات پیشرفته‌ای به نام cnc در طرح‌ها و اشکال منبت و سنتی، طراحی و برش داده می‌شود. سپس توسط لایه‌ی پی‌وی‌سی، به صورت یکپارچه و یکسره روکش و وکیوم می‌شود.

همه‌ی طرح‌ها و مدل‌های کابینت تمام چوب کلاسیک، با استفاده از کابینت ممبران و با قیمت مناسب‌تری قابل اجرا هستند، اما جلوه‌ی کابینت کلاسیک تمام چوب که به وسیله‌ی هنر دست منبت شده است، چیز دیگری است که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

زیبایی را با آکس چوب به قلب خانه خود بیاورید!

کابینت ام‌دی‌اف :

ام‌دی‌اف، رایج‌ترین متریالی است که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد و دلیل آن، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن نسبت به سایر انواع کابینت است. کابینت ام‌دی‌اف، در سبک مدرن طراحی می‌شود و از نظر طرح، مدل و رنگ، بسیار متنوع است. به دلیل آنکه mdf به راحتی برش می‌خورد و در زمان کوتاهی نیز ساخته می‌شود، انواع طرح‌های کابینت مدرن حتی کابینت منحنی یا کابینت هلال نیز به وسیله‌ی آن ساخته می‌شود.

به غیر از کابینت، انواع وسایل و لوازم منزل مانند میز ناهارخوری، میز تلویزیون، سرویس خواب و غیره... با استفاده از ام‌دی‌اف ، ساخته می‌شود که می‌تواند هماهنگی لازم را در منزل شما به وجود آورد.

کابینت هایگلاس :

کابینت هایگلاس، نمونه‌ی دیگری از کابینت مدرن است. هایگلاس بسیار درخشنده و براق است و نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد، ازین رو برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور، بسیار مناسب است. کابینت هایگلاس نیز از mdf خام تشکیل شده، اما روکشی که بر روی آن کشیده می‌شود، از جنس پلکسی‌گلس که نوعی پلاستیک فشرده براق همانند شیشه است، می‌باشد. پلکسی‌گلاس، گرانقیمت است و ازین رو، تنها بر روی یک سمت هایگلاس کشیده می‌شود و در سمت دیگر آن، از پوشش ارزان‌قیمت‌تری استفاده می‌شود.

کابینت هایگلاس نمای بسیار مدرن و شیکی به فضای آشپزخانه می‌بخشد و به دلیل درخشندگی بالایی که دارد، بسیار پرطرفدار است. انواع وسایل چوبی منزل نیز با استفاده از متریال هایگلاس ساخته می‌شوند که باعث می‌شود هارمونی و هماهنگی لازم بین اجزای خانه‌ی شما پدید آید.

زیبایی را با آکس چوب به قلب خانه خود بیاورید!

کلام آخر:

همانطور که اشاره شد، آشپزخانه‌ی کلاسیک و آشپزخانه‌ی مدرن، هیچگونه مزیت و برتری نسبت به یکدیگر ندارند و تنها سلیقه شما و نوع دکوراسیون یا لوازم منزل‌تان است که تعیین می‌کند آشپزخانه و بالطبع کابینت‌های آن از کدام نوع باشد.

هر کدام از دو مدل آشپزخانه مدرن و کلاسیک، دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند که استفاده از آن‌ها را توجیه می‌کند. اگر تمایل به استفاده از مدل‌های ساده و بی‌آلایش را دارید و یا اگر خانه‌ی شما کوچک است و فضای اندکی تحت عنوان آشپزخانه در اختیارتان است، انواع کابینت مدرن، گزینه‌ی مناسبی برایتان خواهد بود زیرا با ظاهر ساده‌ی خود، فضا را بزرگتر و منظم‌تر نشان می‌دهد.

در مقابل، اگر به طرح‌ها و مدل‌های کلاسیک و روم باستان علاقمند هستید و یا تمایل دارید روح تاریخ درون منزل شما در جریان باشد، کابینت‌های کلاسیک و سنتی، گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهند بود، زیرا با استفاده از دکوراسیون کلاسیک، می‌توانید فضایی سنتی و گرم را در خانه و آشپزخانه‌تان تجربه کنید.

این مقاله توسط تیم نگارش آکس چوب نگاشته شده است. چنانچه تمایل دارید اطلاعات کامل‌تری نسبت به هر نوع کابینت آشپزخانه و متریالی که از آن تشکیل شده است دریافت کنید، به صفحه‌ی اصلی آکس چوب مراجعه فرمایید. از توجه و همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم.