تازه‌ترین اقدامات اقتصادی دنیا برای مقابله با کرونا/ غول‌های آمریکایی برای مقابله با کرونا وارد شدند!


کشورهای جهان جدی‌تر از قبل به دنبال کاستن از تبعات اقتصادی کرونا هستند.شرکت‌های بزرگ آمریکا نیز برای کمک به بازار کار این کشور، شمار زیادی از افراد را استخدام خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بنک آف امریکا که یکی از دو بانک بزرگ این کشور محسوب می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای حمایت از بازار کار در این مقطع حساس قصد استخدام ۱۷۰۰ نیروی جدید در یک ماه آینده را دارد. این بانک اکنون بیش از ۲۰۸ هزار کارمند دارد.

این بانک در بیانیه خود همچنین با اعلام آمادگی برای حمایت از مشتریان آسیب دیده خود گفته است، برای حمایت بیشتر از کسب و کارها و اشخاص، مهلت بازپرداخت اقساط وام های خود را تمدید خواهد کرد. متعهد به حفظ دسترسی مشتریان‌مان به خدمات مورد نیازشان هستیم و در این مقطع سخت در کنارشان خواهیم بود.

در شرایطی که بسیاری از کسب و کارهای آمریکایی در نتیجه شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی بخشی یا تمام فعالیت های خود شده اند، برخی از کارشناسان نسبت به افزایش سریع و قابل توجه شمار بیکاران در نتیجه ورشکستگی شرکت‌ها هشدار داده اند و این مساله باعث شده است دولت و نهادهای مالی در این کشور حمایت های خود از کسب و کارهای آمریکایی را افزایش دهند.

پیش از این بزرگترین بانک آمریکایی، یعنی جی پی مورگان از پرداخت پاداش ۱۰۰۰ دلاری به کارکنانش برای خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی ناشی از کرونا خبر داده بود. این بانک همچنین از اهدای ۱۰۰ میلیون دلار وجه نقد برای تامین اقلام دارویی و پزشکی مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا در مناطق کمتر توسعه یافته آمریکا خبر داده است.

پیش‌تر نیز بزرگترین فروشگاه اینترنتی آمریکا و جهان اعلام کرده بود در نظر دارد ۱۰۰ هزار نیروی جدید را طی هفته های آینده استخدام کند که بخش بزرگی از این افراد در شبکه توزیع و انبار این شرکت به کار گرفته خواهند شد.

همچنین دولت آمریکا احتمال خرید برخی از شرکت های این کشور برای حمایت از آن ها در برابر پیامدهای کرونا را رد نکرده است.

تازه‌ترین اقدامات اقتصادی دنیا برای مقابله با کرونا/ غول‌های آمریکایی برای مقابله با کرونا وارد شدند!

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از ۲۵۰ هزار نفر نیز گذشته و بیش از ۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بانک های مرکزی و دولت های جهان هم‌زمان با وخیم‌تر شدن وضعیت به رویکرد خود برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی ادامه می دهند.

** سوییس

دولت سوییس اعلام کرد که برای حمایت از شرکت ها و کارکنان سوییسی در برابر پیامدهای اقتصادی کرونا، یک بسته حمایتی به ارزش ۳۲ میلیارد فرانک ( ۳۲.۵۶ میلیارد دلار) را در نظر گرفته است. دولت همچنین با عبور شمار قربانیان از ۴۳ نفر، تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع اعلام کرد.

آلن برست، وزیر بهداشت این کشور با بیان اینکه هنوز در خصوص قرنطینه به جمع بندی نرسیده ایم، گفت: ترجیح این است که تا حد امکان از تعطیلی کامل جلوگیری شود. باید بایستیم و نشان دهیم که از پس از این چالش برخواهیم آمد. برست هم چنین از جریمه ۱۰۰ فرانکی افرادی خبر داد که ممنوعیت تجمع را رعایت نکنند.

** آلمان

همان طور که پیش بینی می شد، دولت آلمان اعلام کرد با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده قصد دارد از محل مازاد بودجه خود حدود ۱۵۰ میلیارد یورو نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کند.

** انگلیس

بانک مرکزی انگلیس در نشستی اضطراری تصمیم گرفت تا نرخ بهره را مجددا کاهش دهد و به ۰.۱ درصد برساند.

این نرخ بهره که کمترین نرخ بهره ثبت شده تاریخ پولی مدرن این کشور است باعث خواهد شد حدود ۲۰۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارها روانه شود. انگلیس اکنون هفتمین کشور از نظر شمار تلفات کووید-۱۹ در جهان محسوب می شود.

** استرالیا

بانک مرکزی استرالیا از برنامه‌ریزی برای خرید پنج میلیارد دلار استرالیا ( ۲.۸۷ میلیارد دلار آمریکا) اوراق قرضه به منظور حمایت از اقتصاد این کشور و کاهش آسیب های ناشی از کرونا خبر داد.

این برای نخستین بار از زمان بحران مالی ۲۰۰۹ است که این بانک دست به انجام چنین اقدامی می زند.

پیش‌تر نیز بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را به کمترین سطح خود رسانده بود.

کارشناسان انتظار دارند، اقتصاد دو تریلیون دلاری استرالیا امسال تحت تاثیر ویروس کرونا وارد رکود شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

واکنش سیستم ایمنی به کرونا شناخته شد/افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان ادامه دارد | 3.4 هزار موبایل سامسونگ در آخرین روز کاری سال چه قیمتی رقم خورد؟ | 4.3 هزار در آخرین روز کاری سال قیمت خودروهای داخلی و خارجی چگونه بود؟ | 18.3 هزار آمار واقعی بیشتر از آمار رسمی است/ به پیک بیماری نرسیده‌ایم/کرونایی ترین نقاط تهران کدام مناطق هستند؟ | 7.2 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 2.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان