رهایی قاتل جوان بانه‌ای از کابوس 5 ساله طناب‌دار


رهایی قاتل جوان بانه‌ای از کابوس 5 ساله طناب‌دار

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از رهایی قاتل بانه ای از طناب دار پس از 5 سال خبر داد.

رهایی قاتل جوان بانه‌ای از کابوس 5 ساله طناب‌دار
به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان ، برجعلی برهان‌پناه، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: در خردادماه سال 1393 در شهرستان بانه یک فقره قتل عمد صورت می‌گیرد که پس از طی مراحل دادرسی در سال 1394حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و آماده اجرای حکم می‌شود.
وی افزود: در نهایت پرونده به شعبه چهارم صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان بانه خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.
برجعلی برهان‌پناه با اشاره به اینکه این پرونده یازدهمین پرونده قتل عمد بود که با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد، اعلام کرد: این حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه خدای متعال محفوظ خواهد بود.
وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج